ליווי רוקחי בכרמל

במסגרת יום הרוקח הבינלאומי נחשף שירות חדש למנותחים בריאטרים במרכז הרפואי כרמל. בפרויקט משותף ומוצלח בין מנהל יחידת ניתוחי הבריאטריה ד"ר דביר פרויליך ומנהלת בית המרקחת בכרמל הגב' לאה ז'ק ייהנו מעכשיו כל המטופלים המנותחים במחלקה בכרמל משירות חדש, ליווי והדרכה רוקחית פרונטלית וצמודה לאחר הניתוח.

מי שמובילה את נושא הליווי הרוקחי בכרמל היא הרוקחת אחראית לרצף טיפול תרופתי, נדיה מרגולין. " ניתוחים בריאטריים עלולים לגרום לשינויים אנטומיים ופיזיולוגיים בגוף. כמו כן סוגים שונים של ניתוחים משפיעים בצורה שונה על הפרמקוקינטיקה של התרופות, מסבירה הרוקחת נדיה, ולכן נדרשת בחינה מחודשת של הטיפול התרופתי שניתן עד כה.

גם לאחר ביצוע התאמות בטיפול התרופתי יש לזכור שהניתוח הבריאטרי משפר תחלואת מחלות נלוות להשמנה בקצב מהיר יחסית כמו סוכרת  ולכן נדרשת התאמת הטיפול התרופתי גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך ". מכאן עלה הצורך בשירות ייחודי שיוכל לתת מענה הן לצוות הרפואי והן למטופל בכל הקשור לבקרה וייעוץ. מטרת הייעוץ הינה  מתן שירות אישי פר מטופל, העלאת היענות תרופתית, הנגשת מידע אודות טיפול תרופתי יעיל למטופל, בקרה והתאמה של טיפול תרופתי בייחוד במקרים בהם מדובר בתרופות עם טווח טיפולי צר.

במסגרת הייעוץ הרוקחי הייעודי נבדק הטיפול התרופתי הקבוע של המטופל ולאחר מכן מתבצעת בחינה של השינויים הנדרשים לאחר ניתוח בריאטרי בהתאם למצבו של המטופל. כמו כן זוכים המטופלים להסבר מקיף והדרכה בנושא טיפול התרופתי שלאחר הניתוח. במסגרת ההדרכה עולות שאלות של המטופלים על הנושאים שחשובים להם מבחינת טיפול תרופתי והמשך חייהם וגם להם הם זוכים לקבל תשובה אישית ומדויקת מעדכנת הרוקחת נדיה. כמו כן במסגרת הערכות ושיפור שירות הטיפול התרופתי תכנס מעתה הרוקחת נדיה באופן שוטף לוועדות בריאטריות של הבית חולים על מנת לבצע הערכה תרופתית טרום ניתוחית.

מנהל יחידת הניתוחים הבאריטריים בבית החולים כרמל מקבוצת הכללית  ד"ר דביר פרויליך מעדכן כי הרוקחת נדיה היא שחקן חיזוק משמעותי למרפאה הבריאטית. לאחר הניתוח משתנה ספיגת המזון בחלק מהניתוחים ובהתאם גם הספיגה של התרופות מה שמחייב התאמה אישית והדוקה יותר  בעיקר אצל חולים מורכבים הנוטלים תרופות שספיגתם משתנה לאחר הניתוח מסביר ד"ר פרויליך.

המרפאה הבריאטרית של כרמל היא בעלת תוצאות ניתוחיות טובות במיוחד זאת בעיקר בעקבות בחירת מטופלים נכונה ועבודה מולטידספלינרית (רב מערכתית). בחירת המנותח מתבצעת ע"י צוות רב מקצועי מורחב הכולל את המנתח, רופא מרדים, אנדוקרינולוג דיאטניות עוס"ית ומעכשיו גם רוקחת צמודה.

מנהלת בית המרקחת לאה זק מציינת כי שירות הליווי הרוקחי החדש מצטרף לשורה ארוכה של שירותים אותם מציע בית המרקחת של כרמל בהם בקרות רישום תרופות נכון, שירות לפרסונל, הכנות של תרופות ביולוגיות, רוקח בפגיה, צוות TPN  המעורב בטיפול, הוצאת דפי מידע לחולים במכון ההמטואונקולוגי לצוות ולמטופלים, מידע לתרופות בזונדה ועוד.

בצילום – מימין הרוקחת נדיה ד"ר דביר ולאה זק  –  צילום אלי דדון

 

 

Virus-free. www.avg.com

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.