תנועת אומ״ץ מהיועץ המשפטי לממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה לחקירת אסון מירון

יו״ר אומץ, פליצ׳ה פלד . צילום באדיבות אומץ

אומרים ראשי התנועה: ״לאור העובדה כי ממשלת ישראל החליטה על יום אבל לאומי ביום א' ב- 02/05 כמו גם לגבי אסון הכרמל, בו נספו 44 אזרחי ישראל, מן הדין לתת את הדעת על מתן הוראות לחקירה יסודית ודחופה״.

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד ועורכי הדין יצחק מינא ועמית עוז, פנו השבוע, יום ב׳ ליועץ המשפטי לממשלה, ד״ר אביחי מנדלבליט, בדרישה להורות לממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה, אשר תחקור את מחדלי אסון הר מירון, בו נספו למעלה מ-45 אנשים ומעל 150 איש נפצעו.

בתנועת אומ״ץ טוענים שהאסון הנורא במירון התרחש לאחר מספר אסונות רבי נפגעים בעבר, כמו האסון בנחל צפית, שם נהרגו 10 צעירים ואסון שריפת יערות הכרמל שם ניספו 44 בני אדם  מה שמחזק את העובדה שאסון מירון לא היה מתרחש בסביבה מסודרת ששומרת על הפעולות המתחייבות מצד המארגנים השונים באירוע המוני תוך ביצוע הנחיות ונהלי בטיחות הלכה למעשה.

עו"ד יצחק מינא. צילום יח"צ

אומר יו״ר התנועה פליצ׳ה פלד: ״אנו מצפים כי הועדה שתמונה תחקור את כל המחדלים שהביאו לאסון הנורא, ובין היתר מחדלים הקשורים במשרדי הממשלה שונים והשרים במשרדים אלה ו/או גורמים נוספים. עולה עוד כי, לכאורה, נשמעו קולות לפתוח את ההר ללא מגבלות״.

עוד מוסיפים ראשי התנועה כי לאור הממצאים הרבים שהצביעו על מחדלים אלו ואחרים ע"י מבקר המדינה ומוסדותיו, על הועדה גם לבדוק את כל מחדלי מבקר המדינה אשר למרות המלצותיו לתקן את הליקויים לא נעשה דבר למעקב אחר הביצוע.

זאת ועוד, בין יתר תפקידיו של מבקר המדינה היה עליו למצות דוחות ביקורת ולעקוב כי הגוף המבוקר יתקן את אותם ליקויים. נראה, לכאורה, כי  מבקר המדינה לא עשה את המוטל עליו במסגרת החוק.

ראשי התנועה מדגישים כי לקחים לא הופקו מאסונות קודמים, ומתחושת אחריות לאומית יש לעקור מהשורש נורמות התנהלות פסולות של אדישות, בלבול ובריחה מאחריות ולהנהיג כללים ונורמות שיסייעו בעתיד להימנע מאסונות מסוג זה כשמדובר בפיקוח נפש והצלת חיי אדם והקווים חייבים להיות ברורים וישרים כסרגל

תנועת אומץ סבורה כי בין חברי הוועדה שימונו יבחר נציג מומחה בתחום העמותות השונות שפעלו במקום, שכן אלה החזיקו במתחם ולא חלה הסכמה ביניהן לגבי אופן תפעולו. דבר שגרם, לכאורה, להיעדר פיקוח וכללי נוהל בשימוש במתחם כולו.

בתנועת אומ"ץ מקווים ומצפים מהוועדה הממלכתית לכשתקום שתראה לנגד עיניה את החשיבות להלאים את הר מירון תחת אחריות אחת של משרד ממשלתי כגון: משרד הבט"פ, הדתות, הפנים, הרשות המקומית וכו', זאת ע"מ למנוע אסון עתידי.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.