האם חבר מועצה שהתפטר רשאי להתמודד על משרה במועצה?

עו"ד אבי גולדהמר, הכהן הגדול של הרשויות המקומיות. צילום יח"צ

עתירה שהוגשה לבג"צ כנגד מינוי מנכ"ל לעיריית עפולה הובילה לתקדים חשוב  ∙ לפי פסק הדין פקודת העיריות חלה גם על מועצות מקומיות ומועצות אזוריות ∙ לאחר הפסקת הכהונה כחבר מועצה נדרשת תקופת צינון של 18 חודשים, פרט לנסיבות מיוחדות

על-פי פקודת העיריות, חבר מועצת עיר שהתפטר מכהונתו או שזו הסתיימה לאחר שלא נבחר, נדרש להמתין 18 חודשים לפחות עד שיוכל להיות מועסק על-ידי העירייה או לחתום על חוזה כלשהו איתה. יחד עם זאת קובע הסעיף הרלוונטי, 122א, כי בנסיבות מסוימות רשאית מועצת העירייה, ברוב של 2/3, לחרוג מהתקנה הנ"ל. כל חריגה מחייבת את אישורו של שר הפנים.

כשעיריית עפולה החליטה למנות את שלום שלמה למנכ"ל העירייה למרות שכיהן קודם לכן כחבר מועצה ועדיין לא חלפה תקופת הצינון הנדרשת, הגישה עמותת עורכי דין לקידום מינהל תקין עתירה לבג"צ.

את עיריית עפולה ואת שלום שלמה ייצג עוה"ד אבי גולדהמר. בפסק הדין של השופטים מני מזוז, יעל וילנר ואלכס שטיין נקבע כי פקודת העיריות אכן חלה גם על המועצות האזוריות והמועצות המקומיות. למרות זאת החליט בג"צ לדחות את העתירה ובכך לאשר את מינויו של שלום שלמה למנכ"ל העירייה – לנוכח העובדה שמדובר במשרת אמון ומאחר שלא הייתה אינדיקציה לפגיעה בטוהר המידות או למהלך פוליטי פסול.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.