"תודה על התשובה"

עיריית חיפה

ראש העיר עינת קליש רותם במפגש עם אנשים עם מוגבלות

במפגש שהתקיים הבוקר [ד'] בעיריית חיפה תחת הכותרת "תודה על התשובה" השתתפו מלבד ראש העיר, בעלי תפקידים בכירים בעירייה בהם: ראשי מנהל הרווחה ומנהל תרבות, ספורט וים, מנהל רשות הספורט, ומנהלי מרכזים קהילתיים ומתנ"סים.

במהלך המפגש שנפתח בהיכרות ראשונית העלו המשתתפים בעזרת קלפי משחק שאלות שנועדו להקל על המבוכה ולעורר שיח פתוח סביב נושאים הקשורים בהתמודדות עם מוגבלויות, ניפוץ סטיגמות, העמקת הקירבה, ותחושת האחריות של אנשים בעלי עמדות השפעה בכל הקשור לנגישות ושילוב אנשים עם מוגבלות בקהילה.

בין השאלות שהוצגו: "מה אתה מרגיש כשאנשים מציעים לך עזרה?", "מי החברה הכי טוב שלך?" "ומה יש לך?". מדובר במודל ראשון מסוגו שהחל כיוזמה מקומית בכפר תבור והפך למודל ארצי במסגרתו המוגבלות אינה עומדת במרכז השיח, אלא יכולות ההתמודדות עם נושאים כגון הקושי להסביר, מבוכה, תסכול, הגשמה עצמית וגאווה.

המפגש הוא אחד מבין 50 מגוון אירועים, מפגשים, סדנאות, סרטים והרצאות המתקיימים השנה לראשונה בחיפה, בשיתוף חברת המתנ"סים תחת הכותרת "פברואר יוצא מן הכלל”.

במסגרת הפרויקט שהינו פרויקט ארצי מתקיימים במהלך חודש פברואר פעילויות ומפגשים שנועדו להפגיש, לחוות ולהכיר את ההתמודדות עם מוגבלות פיזית, קוגניטיבית, נפשית וחברתית. כמו כן, נועד הפרויקט לעורר מודעות בקרב מקבלי החלטות, לעודד התחשבות בצרכי אנשים עם מוגבלות ולהירתם לשילובם בפנאי ובתעסוקה.

ראש העיר עינת קליש רותם, עמדה במפגש על חשיבות העלאת המודעות והידע שלנו לחוויות השונות אותן חווים הסובבים אותנו – בין אם משום שהם מתמודדים עם מוגבלות כל שהיא ובין אם מכל סיבה אחרת. מודעות משנה את תפיסת המרחב בו אנו חיים ואת ההתייחסות שלנו לזולת והדרך לעשות זאת היא בין היתר באמצעות האירועים אותם אנו מקיימים החודש בחיפה.

מנהלת אגף קהילה בעיריית חיפה, טלי גולדשטיין: "הנגשה או שוויון אינם רק ההיבט הפיזי או הטכני של השילוב , אלא הרצון והחובה להביא לשיח ולתודעה הציבורית את ההכרה באחר ולקדם תפיסה הרואה בכל אדם באשר הוא כשווה ומשמעותי ועל כן חשיבותו של המפגש שהתקיים היום אשר כל המשתתפים בו נושאים בתפקידים עירונים ומהווים חלק משמעותי בקידומו של מסר חשוב זה".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.