שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, נפגש היום עם ראש העיר חיפה, עינת קליש רותם, לפגישת עבודה שכללה מספר נושאים ובראשם שיקום מפרץ חיפה וקידום החלטת ממשלה לפינוי המפעלים המזהמים

במהלך הפגישה שארכה כשעה והתקיימה בבית מפלגת " יש עתיד" בתל אביב, דנו לפיד וראש העיר על שורה של נושאים, ביניהם קידום התוכנית לפינוי המפעלים המזהמים ממפרץ חיפה עליה עובד לפיד כבר מספר חודשים ביחד עם משרד ראש הממשלה, פיתוח שדה התעופה בחיפה כמנוף צמיחה לקידום מטרופולין הצפון בתחומי המסחר, הכלכלה והתיירות, סטטוס תוכניות רכבת ישראל לעיר חיפה הכולל את שיקוע הרכבת וקידום חזית הים העירונית וכן קידומן של עשרות תוכניות התחדשות עירונית אותן מובילה ראש העיר בשיתוף עם משרד השיכון והרשות להתחדשות עירונית.

בפגישה הנ"ל נכחו גם מנכלי"ת משרד ראש הממשלה החליפי, נעמה שולץ, וחבר מועצת העיר חיפה, יוסי שלום.

במהלך הפגישה הביעה ראש העיר את חששותיה מהפיכת מפרץ חיפה ממרכז זיקוק דלקים למרכז אחסון תזקיקים וחומרים מסוכנים גדול הרבה מעבר לכושר הנשיאה של האיזור על כל המפגעים והסכנות הכרוכים בכך. לפיד וצוותו הקשיבו לנושא והביעו נכונות לבדוק אותו לעומק.

סוכם על המשך שיתוף הפעולה בין עיריית חיפה לבין משרד ראש הממשלה החליפי, זאת לצורך פיתוח העיר וקידומה.

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד:" ממשיכים במהלך ההיסטורי לפינוי המפעלים המזהמים ממפרץ חיפה. היום זה אזור תעשייה מסוכן ומזהם, אבל הפוטנציאל שם אינסופי. בחיפה יש קו חוף יפהפה, אוניברסיטאות מתקדמות ונמל מרכזי ולא צריך להסתירם בארובות ומפעלים מזהמים."

ראש העיר, עינת קליש רותם: " אני מודה לשר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, על פגישה חשובה זו שעסקה בנושאים רבים הנוגעים לעתידה של חיפה ומעריכה את השותפות שלו לחזון פינוי המפעלים המזהמים ממפרץ חיפה, והסכמתו על חשיבותו של מטרופולין חיפה לכל צפון מדינת ישראל.״

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.