תנועת אומ"ץ קוראת לביטול השבתון ביום הבחירות

יו״ר אומ״ץ פליצה פנחס פלד
יו״ר אומ״ץ פליצה פנחס פלד

ראשי התנועה פנו ליועצת המשפטית לממשלה על-מנת שתוביל את המהלך עלות כל מערכת בחירות מוערכת בכ-3 מיליארד ₪! יו"ר תנועת אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "ביטול השבתון לא יגרע ולו במעט במימוש זכות ההצבעה"

מערכת בחירות נוספת, חמישית במספר תוך 3 שנים, הסתיימה – ואת המחיר משלמים כל אזרחי ישראל. על-פי הערכות שונות העלות של כל מערכת בחירות היא למעלה מ-3 מיליארד ₪, כשחלק משמעותי מכך נובע מקיומו של שבתון ביום שבו אנחנו מגיעים לקלפי.

"הישנות יום השבתון ביום הבחירות היא בבחינת להוסיף חטא על פשע לאזרחי ישראל", קובל פנחס פליצ'ה פלד, יו"ר תנועת אומ"ץ הפועלת למען מנהל תקין וצדק חברתי. "אזרחי ישראל הם הנושאים בנטל, בין אם באופן ישיר ובין אם באופן עקיף, ועתידים לממן עלות אדירה זו".

על-מנת לתקן את העוול פנו פליצ'ה פלד ועו"ד יצחק מינא, יו"ר המועצה הציבורית של אומ"ץ, אל היועצת המשפטית לממשלה. היועמ"שית, גלי בהרב מיארה, התבקשה ע"י ראשי אומ"ץ להוביל מהלך חקיקה שיבטל את השבתון. "אין כל מניעה שהמשק יעבוד ביום הבחירות", כתבו פלד ועו"ד מינא. "צה"ל למשל עובד כסדרו ביום הבחירות, ובד בבד מצליח לאפשר לכל החיילים לממש את זכותם הדמוקרטית. גם מעסיקים יכולים לעבוד ולאפשר לעובדיהם לצאת ולהצביע, או שההצבעה תתבצע עם סיום העבודה".

פליצ'ה פלד מדגיש כי מי שיהיה מעוניין ביום חופש ביום בחירות יוכל לעשות כן, אך אין שום הצדקה להשבתת המשק כולו. "המיליארדים שהמשק הפסיד יכלו לשמש למטרות אחרות חשובות, אשר אין צורך להכביר במילים ולפרט את כל צרכי השעה הזקוקים למימון מידי". בתנועת אומ"ץ מקווים כי עם כינונה של כנסת חדשה הנושא יועלה לסדר היום ויזכה למענה ראוי.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.