מה זה בדיוק "רשלנות רפואית"?

כל מה שרצית לדעת ולא היה את מי לשאול...
חלק מצוות עורכי הדין במשרד סאמי אבו ורדה
חלק מצוות עורכי הדין במשרד סאמי אבו ורדה

רבים מדברים על "רשלנות רפואית", עורכי דין לא מעטים עוסקים בזה, אבל לא כולם מבינים מה המשמעות וכיצד ניתן לממש את הפוטנציאל הקיים בתביעות  של רשלנות רפואית.

מספר התביעות  גדל משנה לשנה, אבל חלק מהתביעות נדחות מאחר ולא הוגשו על ידי עורך דין מומחה לרשלנות רפואית. החוקים הקשורים לתביעות אלו, הפסיקות של בתי משפט בנושא, הצורך בחוות דעת רפואיות מוסמכת ומהימנה, דורשים הכרה והבנה של עורכי הדין העוסקים ומומחים ברשלנות רפואית.

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית  בהגדרתה היא טיפול רפואי לא נאות שניתן לאדם. טיפול הנופל מהסטנדרט של “רופא סביר” כפי שנקבע מפעם לפעם על ידי פסיקות בית המשפט. רשלנות רפואית  היא גם כאשר נמנעים ממתן טיפול שיש לתת או נותנים טיפול שאסור היה לתת.

רשלנות רפואית היא מושג רחב שמתייחס לא רק לרופאים אלא לכל הצוות הרפואי של בתי החולים או קופות החולים וכן למוסד הרפואי עצמו שגם אותו ניתן לתבוע על ידי עו"ד מוסמך לתביעות רשלנות רפואית.

תחת ההגדרה של רשלנות רפואית ניתן למצוא מקרים רבים ומגוונים:  כאשר לא מעניקים טיפול מיומן מספיק ולא מקצועי או שלא עושים כל מה שניתן  עבור החולה. רשלנות רפואית פירושה גם חוסר הקשבה לתלונות החולה ומכאוביו שיש בהם כדי להצביע על בעיה רפואית. רשלנות רפואית היא כאשר לא מפנים מטופל לביצוע בדיקות שיש בהן כדי לגלות מחלות וזאת למשל בכדי לחסוך כסף למערכת הבריאות.

מתי טיפול רפואי  או אבחון הוא רשלני?

כל מי שזקוק לטיפול רפואי מציל חיים או טיפול אחר, מצפה לקבל מצוותי הרפואה  את הטיפול הטוב ביותר, כולל אמצעים וטכנולוגיות מתקדמות. אם חס וחלילה, הנפגע או החולה, אינם מקבלים את הטיפול המכונה "טיפול סביר" הם זכאים לקבל פיצויים במסגרת תביעה של רשלנות רפואית.

מדוע צריך עו"ד מיוחד לתביעות רשלנות רפואית?

בשל המורכבות של הטיפולים הרפואיים והמומחיות הנדרשת מצוותי הרפואה באבחונים ובמתן הטיפולים, מובן לכולם  שתחום העיסוק בתביעות רשלנות הרפואית, הוא מורכב ומסובך ומצריך מיומנות מיוחדת של עורך הדין כדי לטפל בסוגיה זו.

חשוב להדגיש, כי לא בכל מקרה, קיימת עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית ולא כל טעות באבחנה או במתן טיפול רפואי, תחשב כטיפול רשלני.

קיים שוני מהותי בייצוג לקוחות בתחומי תביעה שונים.. הדבר בולט בעיקר בתחום של רשלנות רפואית שברובם מקרים לא קלים להוכחה. רק עו"ד הבקי בדיני רשלנות רפואית ואשר צבר ניסיון רב בתחום זה יכול להביא לתוצאות טובות ללקוח בהגשת תביעת רשלנות רפואית.

תביעה בנושא רשלנות רפואית דורשת ליווי צמוד  מתחילה ועד סוף התהליך מצד עורך הדין המומחה בתחום המשפטי והרפואי, שנעזר במיטב הרופאים, כדי לקבל תמונה מדויקת וחוות דעת מתאימה על "הרופא והטיפול הסביר" המתאים לכל מקרה ומקרה.

הפרט החשוב ביותר בתביעת רשלנות רפואית הוא "חוות דעת של מומחים רפואיים", התומכים בטענות התביעה. חוות דעת רפואית היא תנאי חשוב מאוד לכל הצלחה בתביעת רשלנות רפואית.

כמעט בכל מקרה של רשלנות רפואית, יידרש עד מומחה רפואי להוכיח כי הרופא הנתבע התרשל. עו"ד מנוסה לרשלנות רפואית, יודע כיצד למצוא עד רפואי מומחה מוסמך המתמחה בתחום המקרה הרפואי הספציפי שלך, בכדי שייתן חוות דעת שתתמוך בתביעתך שאכן היתה רשלנות רפואית..

היתרונות של משרד עורך דין סאמי אבו ורדה

משרד עורכי הדין סאמי אבו ורדה, הוא אחד המשרדים הוותיקים והמובילים בארץ בתחום הרשלנות הרפואית. במשרד מיטב עורכי הדין הבקיאים בתחום,  בראשות עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לרשלנות רפואית.

חברות הביטוח של ספקי שירות רפואי, נוטים לא לכבד עורכי דין שאינם מומחים ומנוסים ברשלנות רפואית.  עוה"ד לרשלנות רפואית מנוסה, יודע כיצד למצוא מומחה רפואי מוסמך במקרה שלך.

משרד עורכי הדין סאמי אבו ורדה עונה על  המאפיינים הללו. המשרד צבר ניסיון עשיר של למעלה מ-20 שנה בתביעות בנושא רשלנות רפואית על כל היבטיה.

משרד עוה"ד סאמי אבו ורדה, מתמצא בחקיקה ובפסיקה בתחום רשלנות רפואית ואף השיג ללקוחותיו פסיקות תקדימיות ופיצויים הוגנים. צוות המשרד דואג למתן יעוץ ומידע הדרושים ללקוחותיו ומלווה אותם לאורך כל ההליך, החל מבנית התיק הרפואי ואיסוף כל הרישומים הרפואיים, חוות דעת מומחה, הגשת תביעה מסודרת ועד להשגת הפיצויים הנדרשים..

עו”ד סאמי אבו ורדה וצוות משרדו מופיעים פעמים רבות בתקשורת: בטלוויזיה, בעיתונות, באינטרנט ובאמצעי מדיה נוספים. המשרד הוביל תקדימים רבים שזכו להתעניינות ציבורית נרחבת, וגרף הצלחות רבות בבתי המשפט.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.