הצד החיובי של הקורונה: אשת הייטק שנהגה לבנות את לוח הטיסות כך שתוכל לעשן לעתים קרובות, נגמלה מעישון בליווי טלפוני של מומחית כללית

צילום דוברות הכללית

בימים בהם מדובר על סכנת הקורנה ושיעורי תמותה, אשת הייטק שהייתה מעשנת כבדה ואשר לוח הטיסות שלה נבנה כדי שתוכל לעשן זכתה, ככל הנראה, לעוד שנות חיים דווקא תודות לקורנה. זאת לאחר שנגמלה מעישון בשירות גמילה טלפוני שהפעילה המחלקה לקידום בריאות של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי.

לענת ספרוני – אליהו, מנהלת המחלקה לקידום בריאות במחוז חיפה וגליל מערבי, שהפעילה קו הגמילה טלפוני בימי קורונה, הגיעה לפני כחודשיים וחצי פנייה מיוחדת מתמיד. הפונה הייתה אשת הייטק שמרבה לטוס ברחבי העולם. היא סיפרה לענת שהיא מעשנת מזה 21 שנים, מספר חפיסות ביום וכי היא כה מכורה, שהיא מעדיפה לקטוע טיסות ארוכות בעצירת ביניים, רק כדי שתוכל לצאת ולעשן. קרה כבר שכדי שתוכל לצאת ולעשן עברה פעם נוספת את כל מסלול הבידוק הביטחוני. סגר הקורונה שהשאיר אותה בביתה בארץ והדיבורים על כך שמי שמעשן נמצא בסיכון גבוה לסיבוכיה, העמיד אותה במצב חדש: היה עליה להיגמל מהטיסות והיא ראתה בכך הזדמנות להיגמל גם מהסיגריות ועל כן פנתה לקו הגמילה מעישון של כללית.

ענת ליוותה אותה בשיחות, נתנה טיפים להתמודדות עם העישון הרגשי והמליצה לה להעזר בתכשירי הגמילה אשר מי שמשתלב בתוכנית הגמילה של כללית זכאי לקבל בהשתתפות עצמית בלבד. בתום 6 מפגשים טלפוניים דיווחה האישה כי היא הפסיקה לעשן ועתה נותר רק להמשיך ולתחזק את השינוי. ההרגשה, היא מספרת מעולה, "תחושה של שליטה עצמית במקום התלות הבלתי נגמרת בעשן הסיגריה, הרופא שלי שמשך שנים הזהיר אותי מפני הנזקים שאני גורמת לבריאותי ממש מרוצה וכך גם פקיד הבנק, כי הוצאה גדולה של מאות שקלים בחודש על סיגריות נחסכת עתה. שירות הגמילה הזה של כללית ממש מופלא".

במהלך תקופת הסגר ליווה מרחוק צוות המחלקה לקידום בריאות של כללית בחיפה וג"מ, בהובלתה של ענת ספרוני אליהו, למעלה מ-100 נגמלים מעישון: תחילה השלימו את תכנית הגמילה למי שהיו בעיצומן של סדנאות גמילה שנפסקו

לפתע בשל הסגר . במקביל, הפעילו קו תמיכה לבוגרי סדנאות גמילה בעבר שהמצב המלחיץ של הקורונה היווה בעבורם פיתוי מסוכן לשוב ולעשן. בהמשך, החל הצוות  ללוות נגמלים חדשים שבחרו לנצל את סגר הקורונה ואת העובדה שהם השתחררו מלחצי שיגרת היום יום ולהיגמל.

בימים אלה, באופן סמלי סביב היום העולמי לגמילה מעישון, החלה כללית להפעיל מחדש את  סדנאות הגמילה מעישון שנערכות במרפאותיה, כמובן בכפוף להנחיות התו הסגול.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.