תנועת אומ"ץ דורשת מהשר סער לפעול לביטול איכוני השב"כ

הפנייה הבהולה לשר המשפטים נובעת מכוונת הממשלה לחדש את האיכונים השנויים במחלוקת יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "הפעלת השב"כ כנגד אזרחי המדינה ללא שקיפות ציבורית ומשפטית מעוררת חלחלה וצמרמורת" התנועה מביעה חשש כבד גם מזליגת מידע פרטי לפוליטיקאים אינטרסנטים שישתמשו בו לרעה   

תנועת אומ"ץ פנתה אל שר המשפטים גדעון סער בדרישה כי יפעל לביטול ההחלטה להחזיר את איכוני השב"כ. השימוש בכלי זה כבר ספג ביקורת חמורה מבג"ץ, שפסק כי מדובר ב"פגיעה דרקונית בדמוקרטיה ובזכות לפרטיות". בעקבות החשש מהתפשטות האומיקרון, הורתה ממשלת ישראל לשב"כ לחדש את האיכונים. ההחלטה, שהתקבלה מכוח תקנות חירום, תישאר בתוקף עד ליום ה' הקרוב, וכעת מבקשת הממשלה לקדם הליך חקיקה שיאפשר להמשיך באיכונים ללא הגבלה.

הפנייה של אומ"ץ לסער הינה על-מנת שיפעיל את מלוא כובד משקלו כשר משפטים וכשותף בכיר בקואליציה ויבלום את היוזמה המסוכנת, וזאת מפני שהאיכונים הם "קיצור דרך מסוכן שמתאים לדיקטטורות טוטליטריות ולא לדמוקרטיה ליברלית".

על המכתב הדחוף חתומים יו"ר תנועת אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד, יו"ר הוועדה הציבורית שליד תנועת אומ"ץ, עו"ד יצחק מינא, והיועץ המשפטי של התנועה, עו"ד עמית עוז. "ייעודו של השב"כ הוא מלחמה בטרור", הם מדגישים. "שימוש בגוף זה כנגד אזרחי המדינה, ללא שקיפות ציבורית ומשפטית, מעורר חלחלה וצמרמורת". כמו כן מזכירים ראשי אומ"ץ לשר סער סעיפים מהותיים בחוק יסוד: כבוד האדם וחרותו – "כל אדם זכאי לפרטיות", וכן "אין נכנסים לרשות היחיד של אדם ללא הסכמתו".

האיכונים עלולים ליצור אנטגוניזם ולחבל במאבק מול המגפה

הממשלה מצפה מהציבור הרחב לשתף פעולה במאבק מול המגפה, משום שללא שיתוף פעולה מלא אין סיכוי להצליח במאבק. בתנועת אומ"ץ חוששים כי איכוני השב"כ עלולים ליצור אנטוגניזם בקרב האזרחים, דבר שיגרום לתוצאה הפוכה.

פליצ'ה פלד מציין סיבה נוספת להתנגדות התנועה למעקב אחרי אזרחים ללא פיקוח פרלמנטרי ומשפטי הדוק: "אין זה בלתי מציאותי לטעון שמידע שיושג במסגרת המעקב ימצא דרכו לפוליטיקאים שיתקשו לעמוד בפיתוי ויעשו בו שימוש אינטרסנטי לרעה. מכאן ואילך, זהו מדרון חלקלק שסופו מי יישורנו".

לצד הדרישה מהשר סער קוראת אומ"ץ גם למשפטנים שמבינים את גודל הסכנה לדמוקרטיה להצטרף למאבק נגד הכלי הדרקוני והפעלתו חסרת האחריות.

____________________

תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה.

כמו כן פועלת תנועת אומ״ץ למען צדק חברתי ומשפטי.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.