תנועת אומ"ץ דורשת להפסיק לאלתר את העסקת רב הכותל הנוכחי. ∙ ראשי התנועה פליצ'ה פלד ויצחק מינא מבהירים כי התנועה לא תרפה מהנושא

פליצ'ה פלד יו"ר אומ"ץ בכנס של תנועת אומ"ץ מחוז הצפון - 2018
פליצ'ה פלד יו"ר אומ"ץ בכנס של תנועת אומ"ץ מחוז הצפון - 2018

הפנייה אל שר הדתות ואל היועמ"ש מגיעה על רקע הפרסומים אודות אי סדרים סביב הליך מינויו של שמואל רבינוביץ' לתפקיד "משאין לו לכאורה כל הסמכה לרב, לא ייתכן כי מדינת ישראל תמשיך להעסיקו כרב הכותל" ראשי אומ"ץ פליצ'ה פלד ויצחק מינא מבהירים כי התנועה לא תרפה מהנושא

שורת פרסומים אודות שמואל רבינוביץ', רב הכותל מאז שנת 2000, מעלה סימני שאלה כבדים לגבי מידת התאמתו לתפקיד רב האחריות. תנועת אומ"ץ פנתה במכתב דחוף אל הגורמים האחראים על רב הכותל – הרבנות הראשית, שר הדתות מתן כהנא, והיועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט – בדרישה לסיים לאלתר את העסקת רבינוביץ' בתפקיד.

עוד-יצחק-מינא-צילום-אורגינל

המכתב שעליו חתומים יו"ר אומ"ץ פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר הוועדה הציבורית שליד התנועה עו"ד יצחק מינא מפרט את הסיבות לדרישה הנ"ל. ראשית, כלי תקשורת שונים חשפו כי רבינוביץ' הוסמך כרב על בסיס התחייבות לעבור את מבחני הרבנות הראשית – אולם הוא נכשל לפחות פעמיים בבחינות אלה. התנועה מבקשת גם בירור יסודי לגבי הליך המינוי ובפרט לבחון האם התקיים מכרז, האם כונסה ועדת איתור והאם נקבעו תנאי סף.

מקור נוסף לדאגה ולצורך בפעולה דחופה הוא החשש מהתנהלות לא תקינה של גורמים בכירים המופקדים על ניהול רחבת הכותל. בהקשר זה מצטט פליצ'ה פלד במכתב ליועמ"ש ולשר הדתות את ח"כ מוסי רז: "עניין ניהול הכותל מחייב בחינה לעומק של התנהלות הבכירים והאחראים".

כמו כן קוראת אומ"ץ, שעומדת בראש המאבק למען מנהל תקין, להגביל את תקופת הכהונה של רב הכותל – בדיוק כפי שהיועמ"ש ממלא את תפקידו במשך 7 שנים בלבד והרבנים הראשיים לישראל מתחלפים אחת ל-10 שנים. שמואל רבינוביץ' לעומת זאת מכהן כרב הכותל כבר יותר מ-20 שנה.

תנועת אומ"ץ מצפה לבדיקת הסוגיות הנ"ל לאלתר ולקבלת החלטות בהתאם. בכל מקרה מבהירים ראשיה כי ימשיכו לפעול בעניין זה באופן נחרץ ובכל האמצעים העומדים לרשותם.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.