תוכנית חינוכית חדשה לפיתוח מיומנויות חברתיות ורגשיות הושקה בנהריה

צילום: עיריית נהריה

תוכנית נהריה SEL מאפשרת פיתוח מיומנויות חברתיות רגשיות לצוותי ההוראה והתלמידים בעיר, תוך דגש על למידה חוץ כיתתית הושקה באופן רשמי. "אנחנו שותפים מלאים ליישום התוכנית החינוכית הזו מדובר בשילוב זרועות עם כל הגופים שתוביל גם להטמעה מוצלחת של התוכנית בקרב אנשי ההוראה והתלמידים", ציין ראש עיריית נהריה רונן מרלי

שיתוף פעולה ראשון מסוגו בארץ עם מכללת אורנים, 'השקפה', אוניברסיטת רייכמן, 'יד הנדיב' ומשרד החינוך, הוביל השבוע להשקתה של תוכנית נהריה SEL. 'למידה רגשית חברתית' (social emotional learning) היא למידה של מיומנויות ותפיסות רגשיות וחברתיות באופן שמפתח אצל הילד או המבוגר סל כלים רגשי כמו למשל, אמפתיה, עבודת צוות, קבלת החלטות מושכלת, ויסות, התמדה, התמודדות עם כישלון ועוד באופן שישמש אותה או אותו בסיטואציות שונות בחיים – במערכות יחסים, במקום העבודה, במסגרת צבאית וכדומה.

במפגש ההשקה השתתפו: ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, ראש מינהל החינוך בעירייה, אילן וקנין יחד עם צוות המינהל הבכיר, נשיא מכללת אורנים, פרופ' עמית שכטר, מתכללת מחקר של SEL נהריה, דר' נעם לפידות לפלר, רכזת הערכה במהלך נהריה מכללת אורנים, דר' גייל סוסקין, האחראית על היוזמה בצוות מוביל מכללת אורנים, פז הורביץ, ענת זמירה, מתכללת יישובית מרכז SEL.il מטעם 'אוניברסיטת רייכמן', גבריאלה אקרמן מצוות מחקר ופיתוח ב'השקפה', ראש תחום חינוך 'יד הנדיב', גל פישר, מנהל תוכניות בכיר תחום חינוך 'יד הנדיב', ליאור אברהמי, רכזת תחום חינוך 'יד הנדיב', רינת מלמד, מנהלת יוזמת sel, גילי לייבושור, נציגות הפיקוח ממשרד החינוך במחוז הצפון: רבקה וישיניה וחנה זנו ומנהלת פסג"ה נהריה, רותי בן שושן.

מחקרים אקדמיים שבוצעו במשך שנים מצאו כי למידה זו הוכיחה את עצמה בעולם. היא אמנם דורשת זמן רב של השקעה מצד אחד, אבל היא מביאה עימה השפעה אישיותית שחורגת מגיל הילדות ומלווה את הצעיר או את המבוגר לאורך עשורים רבים בחייו. במחקרים נמצא עוד כי השפעה זו מביאה גם לשיפור קרוב בציונים ובטווח הארוך היא הוכחה כמפחיתה מצבי סיכון והוכחה כמיטיבה בתחומי הלימודים והתעסוקה תוך הגברת תחושת השייכות של התלמידים למקום ולאנשים סביבם. בעולם משתמשים בכלי הSEL- וכעת שיתוף פעולה בין גורמים אקדמיים וחינוכיים לעיריית נהריה, מוביל להטמעתה של התוכנית בצורה מקצועית ורחבה בעיר. התוכנית תכשיר צוותי חינוך ותלמידים לחינוך SEL מכליל ותאפשר פיתוח מענים חברתיים רגשיים בתקופה בה מיומנויות אלו נדרשות וחשובות.

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי: "זו תוכנית חשובה עבור בני הנוער שלנו בעיקר לאחר תקופת הקורונה שהיתה מורכבת בעיקר עבורם. אנחנו שותפים מלאים ליישום התוכנית החינוכית הזו מדובר בשילוב זרועות עם כל הגופים שתוביל גם להטמעה מוצלחת של התוכנית בקרב אנשי ההוראה והתלמידים".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.