ראש עיריית חיפה לאלוף פיקוד העורף: סייע לנו למנוע כניסת מזהמים נוספים למפרץ

קרדיט צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה
קרדיט צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

אלוף פיקוד העורף, רפי מילוא, הבטיח לבדוק את הדברים שהעלתה ראש העיר במהלך ביקור שערך היום במנ"מ (מרכז ניהול משברים) של עיריית חיפה. האלוף שיבח את היערכות העירייה לחירום.

בפגישה השתתפו גם מ"מ ראש העיר, נחשון צוק, מנכ"ל העירייה, ניר מריאש, ראש מנהל תפעול, אוהד דורפמן, ומפקדי פיקוד העורף בנפת חיפה.
האלוף קיבל סקירה מקיפה על היערכות העירייה לתרחישי קיצון דוגמת רעידת אדמה, ירי טילים או אירוע חומרים מסוכנים.
כמו כן, קיבל האלוף מילוא סקירה על פרויקט השכונות הכלואות שמובילה ראש העיר, שמטרתו הוספת דרכי גישה לתשע השכונות שלהן כניסה ויציאה אחת.
ראש העיר: "העירייה בראשותי כבר הקצתה מעל 90 מיליון שקלים לטובת המיזם מציל החיים הזה. התחלנו בשלבי תכנון וביצוע בשכונת כבביר ואני מצפה שמשרדי התחבורה והביטחון יירתמו גם הם ויסייעו לנו במימון סלילת הכבישים."
ראשהעיר וסגנה הציפו גם את סוגיית תוכנית תת"ל 118 שנכללת בחוק ההסדרים ועתידה לקבע את מפרץ חיפה כמקום איחסון דלקים וכימיקלים.
ראש העיר אמרה לאלוף:"הממשלה מדברת על הוצאת בז"ן מהמפרץ אבל במקביל על הכנסת חומרים מסוכנים אחרים לאזור ולזה לא ניתן יד. אני היחידה שפועלת בעניין הזה מול הממשלה אבל לצערי במקום לקבל תשובות והסברים אני מקבלת ססמאות בלבד. אני אשמח אם צמרת צה"ל ופיקוד העורף ייכנסו לעובי הקורה ויסייעו לנו מול הממשלה בשינוי התוכנית הרת האסון הזו, בטח לאור תרחישי הייחוס המוצגים כאן לפנינו"
האלוף הקשיב לדברים והבטיח לבדוק אותם. הוא סיכם ואמר:" חיפה ערוכה היטב לחירום ומתאמנת כל השנה לחירום. היא מודל לאיך רשות מקומית צריכה להיערך לכל תרחיש. אנחנו רואים את מטרופולין חיפה כאזור שבמיקוד האויב ולכן ההיערכות מכל הבחינות היא חשובה וקריטית. "

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.