תביעת לשון הרע נגד הסדרה "המתחזים"

הציגו את משרדי עמותת "הידברות" שאינה קשורה לתחקיר ופגעו בשמה הטוב. יוצרי הסדרה סירבו לתת תגובה
עו"ד יגאל דנינו
עו"ד יגאל דנינו

תביעת פיצויים על סך חצי מיליון שקלים, בשל לשון הרע, הוגשה לבית משפט השלום בחיפה על ידי ארגון הידברות –לקירוב לבבות  באמצעות עו"ד יגאל דנינו נגד חיים אתגר, שידורי קשת בע"מ וחברת קסטינה תקשורת בע"מ שיצרו את הסדרה "המתחזים" ששודרה בשידורי קשת בערוץ 12 בטלוויזיה.

בכתבת תחקיר בסדרה "המתחזים" ששודרה ()29/01/2019, נחשף ותועד אדם חרדי שביום נוהג כרב העוסק בהחזרה בתשובה, ובלילה משנה את זהותו לאדם חילוני שמנהל מערכות יחסים במקביל עם נשים תוך הסתרת זהותו.

בסרט שהוקרן נראה המתחזה כשהוא נכנס למשרדי 'הידברות' ושלט גדול של הארגון נראה בסרט בשעה שחיים אתגר מלווה בקולו ואומר "אנחנו מצלמים אותו בכניסה למשרדי ערוץ 'הידברות' בפתח תקווה".

בכתב התביעה נטען כי יוצרי התכנית  כרכו את שם הארגון "הידברות" עם המתחזה הנוכל, ויצרו ביניהם זיקה שאינה קיימת במציאות "ומטעים את ציבור הצופים לחשוב כי קיים קשר בין 'הידברות' למתחזה. זאת בה בעת שרוב הדמויות והמקומות שצולמו במהלך התחקיר טושטשו למניעת זיהוי, כולל מספר רכבו של המתחזה".

עו"ד דנינו מדגיש כי ל'הידברות' אין ולא היה שום קשר עם המתחזה והיא מוקיעה את התנהגותו. 'הידברות' היא  מוסד ללא כוונות רווח, שבין מטרותיה קירוב לבבות בין דתיים וחילוניים וידועה מאוד בקרב הציבור המסורתי והחרדי בפעילותה החברתית ותמיכתה הרחבה באוכלוסיות נזקקות. בין השאר מפעילה 'הידברות' אתר אינטרנט וערוץ תקשורת אחריהם עוקבים מאות אלפים.

בעקבות השידור  בטלוויזיה הוצף מוקד 'הידברות' בפניות רבות של ציבור עוקביה הדורש ממנה להבהיר את הקשר בינה ובין המתחזה. "מדובר בפגיעה קשה בשמה הטוב של 'הידברות'" נטען בתביעה.

מבדיקה שערכה העמותה לאחר השידור התברר כי המתחזה הגיע לאזכרה של אדם שנפטר שהתקיימה בבית הכנסת הנמצא במתקניה של 'הידברות'. "יוצרי הסדרה יכלו להגיע לאותה מסקנה, לו אך היו טורחים לבדוק את הקשר בין המתחזה להדברות טרם שידור הקטע כמתחייב מעיתונאות אתית ואחראית. שידור הקטע אינו משרת שום צורך מקצועי או עיתונאי הרלוונטי לתחקיר" נאמר בתביעה..

בארגון הידברות מועסקים כ-270 עובדים ומלבד המשרדים פועל במקום אולפן טלוויזיה ובית כנסת.  התביעה מוסיפה כי " הכנסותיה של הידברות באות בעיקר מתרומות קטנות של עמך ישראל המזדהה עם מטרותיה. ועל-כן, למעמדה של הידברות בציבור ולשמה הטוב יש משקל גבוה מאוד ביכולתה להמשיך לגייס תרומות ולהגשים את מטרותיה".  

כל פניותיה של 'הידברות' ליוצרי הסדרה לאחר השידור כי תינתן לה אפשרות הבהרה לא נענו. פרטי ההתכתבות עם היוצרים וכן חומרי הסרט והקטעים המהווים עילה ללשון הרע צורפו לתביעה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.