ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ קיימו הערב הצהרות משותפות מהקריה בתל אביב.

בתמונה רה"מ בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ובנימין גנץ
בתמונה רה"מ בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ובנימין גנץ. צילום (עלה לשרת): לע״מ

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו:

"אזרחי ישראל,
אני מבקש קודם כל לחבק את המשפחות של החללים, שאליהם התווספו אתמול חללים נוספים גיבורי ישראל. לב כולנו עם המשפחות של מתן מאיר, יוסי הרשקוביץ, סרגיי שמרקין, נתי הרוש ומשה ידידיה לייטר, בנו בכרו של חברי הטוב, ומי שהיה ראש הסגל של לשכתי, יחיאל לייטר. ה' יקום דמם של גיבורינו המופלאים.

אני אומר מכאן לכל המשפחות של יקירנו שנפלו במלחמה הקשה: אנו עושים הכל כדי להיות ראויים לקורבנם, כדי להיות ראויים לגבורתם. לא נעצור עד השלמת המשימה. המלחמה נגד חמאס-דאעש מתקדמת במלוא עוצמתה, ויש לה מטרה אחת – לנצח. אין שום תחליף לניצחון. אנחנו נחסל את החמאס ואנחנו נחזיר את חטופינו.

כוחות צה"ל השלימו את כיתור העיר עזה. הם פועלים בלב העיר, הם בפאתי בית החולים שיפא. הם חיסלו אלפי מחבלים, כולל מפקדים בכירים ורבי מרצחים שהיו בין אלה שהובילו את הטבח הנורא באותה שבת ארורה של ה-7 באוקטובר.

החמאס איבד הלכה למעשה את השליטה בצפון הרצועה, אין לו שום מקום להתחבא בו. מסינוואר ועד אחרון המחבלים – כל חמאס הם בני מוות. כוחותינו פוגעים בהם מעל הקרקע, וכחותינו פוגעים בהם מתחת לקרקע. אנחנו נמשיך בכל הכוח, אנחנו נמשיך במלוא העוצמה, אנחנו נמשיך עד הניצחון.

אנחנו ערוכים גם בחזית הצפונית. אנחנו פועלים שם באש תקיפה – גם מן האוויר, גם מן הקרקע. אני הזהרתי את חיזבאללה: אל תעשו את הטעות ותיכנסו למלחמה, כי זאת תהיה טעות חייכם. כניסה שלכם למלחמה תחרוץ את גורלה של לבנון.

אנחנו נלחמים גם בחזיתות נוספות; מדי יום אנחנו פועלים נגד טרור, נגד שלוחיו, נגד פעיליו, גם ביהודה ושומרון, גם בלבנון, בסוריה, בים האדום, בכל זירה שנידרש.

בעניין חטופינו – אני שומע כל מיני פרסומים בתקשורת העולמית מגורמים לא מוסמכים. ובכן, אני מבקש להבהיר שוב – השבת חטופינו היא יעד מרכזי של המלחמה. היעד הזה נמצא בראש סדר היום שלי ושל חבריי כאן. אני מכנס לשם כך דיונים מעמיקים מדי יום בקבינט ניהול המלחמה בראשותי. כשאני נפגש עם נציגי המשפחות – ושלשום הייתה לי פגישה נוספת, מאוד מרגשת יחד עם רעייתי – כשאני נפגש איתם, אני רואה את הכאב בעיניים שלהם, אני רואה את הסיוט. אני אומר להם: "נעשה הכל כדי להחזיר אותם".

בעניין החטופים, ההנחיה שלי ושל הקבינט היא ברורה – לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת חטופינו. אני מבקש גם להבהיר שקיום המגעים הבינלאומיים לעניין שחרור החטופים מתבצע על ידי ראש המוסד דדי ברנע, בסיוע האלוף במיל' ניצן אלון, וכשיהיה לנו מה לומר, דברים קונקרטים, אנחנו נעדכן את המשפחות ונביא את הדברים למליאת הממשלה. עד אז – יפה השתיקה.

למנהיגי מדינות ערב, מנהיגים שדואגים לעתיד מדינותיהם וגם לעתיד המזרח התיכון, אני אומר להם דבר אחד – אתם חייבים להתייצב נגד חמאס. ב-16 שנות עריצותו, החמאס המית אסון על עזה. הוא הביא לתושבי הרצועה רק שני דברים: דם ועוני. חמאס הוא חלק אינטגרלי של ציר הטרור שמובילה איראן, וציר הטרור והרשע הזה מסכן את כל העולם, וגם את כל העולם הערבי. אני משוכנע שרבים ממנהיגי ערב מבינים זאת.

אנחנו ממשיכים לפעול גם במישור הבינלאומי כדי לאפשר ללוחמינו מרחב תמרון. מתחילת המלחמה פעלנו לגייס את תמיכת ארה"ב. אני עומד בקשר כמעט יומיומי עם הנשיא ביידן, אני מאוד מעריך את תמיכתו. אני מעריך את הגעת שתי נושאות המטוסים יחד עם צי מסייע שהגיעו לאזורינו. אני מעריך גם את הצוללת המיוחדת שהגיעה לכאן, את הסיוע בחימושים, את התמיכה המדינית והמוסרית של הממשל האמריקני ואת התמיכה המוסרית הרחבה של העם האמריקני על שדרותיו.

בראיונות לתקשורת האמריקנית, אני מספר על הזוועות שחולל חמאס ב-7 באוטוקבר. אני מבהיר שיש לכל בני האדם החופשיים, במדינות החופשיות, חובה מוסרית לתמוך בישראל. אני מספר על גבורת חיילנו ואזרחינו, אני קורא להשבת חטופינו ולהתנגדות נחרצת להפסקת אש שאיננה כוללת את החזרת חטופינו. אני אומר לאמריקנים: תתגייסו גם אתם ליעד המרכזי שלנו – חיסול החמאס, שהוא גם יעד שלכם. אני חייב להגיד לכם שרוב הציבור האמריקני תומך בנו ובמדיניות שאנחנו מובילים. נכון, יש גם קולות אחרים, אנחנו נאבקים בהם.

אני שמח שמנהיגים רבים בעולם נענו להזמנתי לבוא לישראל ולתמוך בישראל. התמיכה שלהם חשובה לנו, אבל אין זה אומר שמעת לעת לא מתעוררות אי הסכמות, זה קורה. זה קורה גם כי בחלק מהמדינות הללו יש מיעוטים שלוחצים על המנהיגים, ואני אומר להם – אל תיכנעו ללחץ. המלחמה שלנו היא גם המלחמה שלכם, ובמלחמה הזאת אנחנו חייבים לנצח למעננו, אבל גם למענכם.

בכל מקרה אני מבקש להבהיר – שום לחץ בינלאומי, שום הטחות שיקריות בחיילי צה"ל ובמדינתנו לא ישנו את האמונה שלנו בצדקת דרכנו, ובזכותנו בחובתנו להגן על עצמנו.

כראש ממשלת ישראל, אני מייצג אני המדינה האחת והיחידה של העם היהודי. עם של 3,500 שנה. אתם העם הנפלא שלנו, האזרחים הנפלאים שלנו, יהודים ולא יהודים כאחד. המורשת הכבירה שכולנו מייצגים נותנת לנו את הכוח לעמוד איתן בפני העולם כשצריך.

באשר לדיבורים על היום שאחרי – היום הזה יהיה רק אחרי חיסול החמאס. עזה תהיה מפורזת, לא יהיה יותר איום מרצועת עזה על מדינת ישראל. כדי להבטיח שלא יהיה איום כזה, כל זמן שצריך צה"ל ימשיך לשלוט ביטחונית ברצועת עזה כדי למנוע טרור ממנה. הטבח של ה-7 באוקטובר הוכיח סופית שבכל מקום שאין שליטה ביטחונית ישראלית, הטרור חוזר ומתבסס, ובסופו של דבר הוא מכה בנו, וזה הוכח גם ביו"ש. לכן לא אסכים לוותר על השליטה הביטחונית בשום מצב.

אזרחי ישראל, היום כולנו מאוחדים. אנחנו מבינים דברים בסיסיים: אם רוצים שלום – צריך לחסל את החמאס, אם רוצים ביטחון – צריך לחסל את החמאס, אם רוצים להבטיח את עתידה של מדינת ישראל – צריך לחסל את החמאס. זה מה שישראל חייבת לעשות וזה מה שישראל תעשה. יחד נילחם, ובעזרת ה׳ – יחד ננצח".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.