ראשי הרשויות באזור מפרץ חיפה קוראים ליו"ר הועדה המחוזית לתכנון ובניה, איתמר בן דוד: "ערוך תסקיר השפעה על הסביבה לתוכנית מתחם לוגיסטי נמלי ישראל".

ראשי הרשויות באזור מפרץ חיפה קוראים ליו"ר הועדה המחוזית לתכנון ובניה, איתמר בן דוד: "ערוך תסקיר השפעה על הסביבה לתוכנית מתחם לוגיסטי נמלי ישראל".


 
בפניה דחופה לקראת הדיון בועדה המחוזית קראו שמונה ראשי רשויות במטרופולין חיפה לפעול לעריכת תסקיר השפעה על הסביבה לתוכנית האחסנה הלוגיסטית של חברת נמלי ישראל. במכתבם מציינים את הצורך בשמירת השטחים הפתוחים הערכיים בגדות מורד נחל קישון, אשר יאפשרו את הרחבת הפארק.
הדיון בבחינת הפטור מהנחיות לתסקיר השפעה על הסביבה יתקיים בישיבת הועדה המחוזית לתו"ב במהלך חודש נובמבר.
 
"אנו סבורים שבימים אלה, בהם אנו עדים לשינויי אקלים עולמיים, המורגשים היטב גם באזורנו, יש הכרח לשמור על השטחים הפתוחים הטבעיים המסייעים בשמירה על מיני בעלי החיים ההולכים ונעלמים, על המגוון הביולוגי ובתי הגידול הייחודיים ולאפשר להם לשגשג יחד עם האפשרות של הציבור ליהנות ממשאבי הטבע.
משום כך, אין להקל ראש בכלי התכנוני של התסקיר היכול לסייע במזעור ההשפעה השלילית של התכנית. לא ניתן לבטלו כלאחר יד, שכן הוא כלי חשוב והכרחי אשר אמור לעמוד לרשות הועדה ולתת לה את כל המידע והכלים הדרושים לבחינת השפעותיה הסביבתיות של התכנית ולאפשר הפעלת שיקול דעת מיטבי. התסקיר יבחן גם חלופות מיקום. חשוב לציין, כי למחסנים הלוגיסטיים המוצעים בתכנית יש חלופות רבות במרחב בעוד לנחל אין תחליף וחובה עלינו לשמור עליו ועל סביבתו".
 
בסיום מכתבם קראו ראשי הרשויות לקבל החלטה ולהורות על עריכת תסקיר השפעה על הסביבה בתכנית "מתחם לוגיסטי נמלי ישראל" שיאפשר החלטה מיטבית בעניין תכנית זו, למען הטבע והסביבה ולמען תושבי האזור והדורות הבאים.
 
לדברי שרון נסים, מנכ"לית רשות נחל הקישון: "אין כמעט פרוייקט המקודם היום בארץ המקבל פטור מהכנת מסמך סביבתי כלשהו. על כן לא ברור מדוע דווקא בתוכנית נמלית שלה השפעות סביבתיות שליליות רבות, אשר מצריכות בחינת חלופות מיקום נדונה בכלל סוגיית הפטור מהכנת התסקיר. ספק אם מהלך זה חוקי. אך לצערינו מה שברור שתושבי חיפה והסביבה הם תמיד אלה שישלמו את המחיר".
 
 
 
על המכתב בעניין הצורך ההכרחי בהכנת תסקיר ההשפעה על הסביבה לתכנית האחסנה הלוגיסטית של חנ"י, חתמו שמונה ראשי רשויות (לפי סדר א-ב):
אריה טל, ראש עיריית טירת הכרמל
בהיג' מנצור, ראש מועצה מקומית עוספיה
דוד אבן-צור, ראש עיריית קרית ים
עורסאן יאסין, ראש עיריית שפרעם
עידו גרינבלום, ראש מועצה מקומית קרית טבעון
ראיד זבידאת, ראש מועצה מקומית בסמת טבעון
רועי לוי, ראש עיריית נשר
רפיק חלבי, ראש מועצה מקומית דלית אל כרמל

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.