ראשי הישובים בצפון קוראים למשרד הביטחון שלא לאסוף את נשקי כיתות הכוננות: "לא רוצים שבת שחורה שנייה"

ראשי הישובים ב-26 בישוביי עמק הירדן ועמק המעיינות מצטרפים למחאת הרבש"צים וקוראים לראש הממשלה, לשר הבטחון ולאלוף הפיקוד לבטל לאלתר את ההחלטה לאסוף את כלי הנשק מכיתות הכוננות בישובים אלה. בשנים האחרונות מנהל ארגון הרבש"צים הארצי יחד עם ההסתדרות הלאומית המייצגת אותם, מאבק ממושך כדי להסדיר את מעמדם של הרבש"צים בכל הארץ תוך הבטחת ביטחונם של מיליוני ישראלים. מאבק זה קיבל משנה תוקף לאחר אירועי השבת השחורה בשבעה באוקטובר.

במכתב ששלחו ראשי הישובים נכתב כי: "הפגיעה ברבש"צים ובכיתות הכוננות בעמק המעיינות ועמק הירדן היא אנושה. משמעותה, פגיעה ישירה בביטחון היישובים ותושביהם. בשבת הארורה של ה-7 באוקטובר, מצאו את עצמם תושבי העוטף מופקרים ובודדים במערכה. בלי כיתות הכוננות במוכנות מלאה, והתוצאות ידועות. האם נלמד הלקח? לצערנו הרב אנחנו בתחושה שלא. לאור אירועי הימים האחרונים, שקדמו לפירוק כוח ההגנה היישובי שלנו, תחושתנו היא שיש כשל מוחלט בשיקול הדעת של מערכת הביטחון".

התושבים הדגישו כי: "למרות ועל אף הערכות המודיעין והדיווחים בכלי התקשורת, על ההתעצמות האיראנית וגרורותיה בדרום סוריה ובמשולש הגבולות, התקבלה החלטה במשרד הביטחון להוריד את רמת האיום מעל כלל היישובים מערבית לכביש 90, כאילו הם פחות פגיעים. זאת למרות חדירת מחבל דרך הירמוך לדגניה, פיגוע התאבדות ביישוב ביכורה, פיגוע התאבדות בשלוחות, מעצרים של מבריחי גבול וסמים ליד צומת צמח ופיגוע בבית שאן ביום הבחירות".

איילה איתן, יו"ר הנהלת קיבוץ רשפים, דורשת להיפגש עם שר הביטחון ומנכ"ל משרדו בהקדם האפשרי: "יום לפני ה-7 באוקטובר ביישובים שלנו היו שני כלי נשק ועכשיו מנסים להחזיר את המצב הנוראי הזה לקדמותו. אנחנו לא מבינים מי מתכלל אותנו, ומי זה שלוקח אחריות עלינו, כי נדמה שכולם מתנערים ממנה. שישבו איתנו ועם הרבש"צים ושיסבירו לנו באופן מיידי מה קורה. יש פה ציבור מגויס, שמוכן לקחת על עצמו את ההגנה על היישובים. לא ביקשנו גדודים וחיילים, אלא רק כיתות כוננות מלאות ומצוידות. את המעט הזה אנחנו דורשים וכרגע".

איתי הופמן, יו"ר ארגון הרבש"צים בהסתדרות הלאומית, מסר כי: "אסור לאפשר למשרד הביטחון לבצע מחטף בזמן מלחמה. מדובר במהלך של ישראל הישנה, של לפני ה-7.10, ושכולל בתוכו את כל הקונספציות הישנות שהתנפצו באותה שבת ארורה. אני קורא למשרד הביטחון להפסיק את ההפקרות הזו. אנחנו לא רוצים שבת שחורה שנייה".*

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.