קבינט העלייה והקליטה יקיים ביום שני הקרוב ישיבה מיוחדת בנוף  הגליל

העיר הוכרזה מוקד הקליטה הגדול בצפון של העולים מאוקראינה

לנוכח ההיערכות המיטבית של העירייה וניסיונה העשיר בקליטת גלי עלייה גדולים ממדינות ברית המועצות לשעבר, נוף הגליל הוכרזה השבוע כמוקד הקליטה המרכזי בצפון הארץ, יחד עם שלוש ערים נוספות בדרום ובמרכז. בעקבות ההכרזה, העולים מאוקראינה שנוחתים בנתב"ג מוכוונים לנוף הגליל, במידה ואינם יודעים או מעוניינים מראש להגיע לעיר אחרת. במהלך השבוע הגיעו לעיר למעלה מ–100 עולים מאוקראינה, מרביתם מתאכסנים במלון פלאז'ה במימון משרד הקליטה. בימים הקרובים צפויים להגיע לעיר עוד מאות יש הסבורים כי היקף העלייה בשנה זו יגיע לאלפים.

מוכנות מלאה

במבצע היערכות מיוחד שיזמה העירייה, אותרו 300 דירות להשכרה מידית ו-600 חדרי מלון בעיר ובסביבתה. כן נפתחו מוקדים לאיסוף תרומות וחניון העירייה הוסב לאכסון הציוד, בגדים, מוצרי טואלטיקה, שמיכות ועוד. כמו כן הוקם צוות פעולה מיוחד שנמצא בקשר ישיר עם העולים במדינות אוקראינה ובגבולותיה. יצוין כי בשבועות האחרונים, מאז פרוץ המלחמה, עיריית נוף הגליל נערכת בכל ההיבטים הלוגיסטיים הקשורים לקליטת עלייה בהיקפים גדולים, כך שבמידה ויהודי אוקראינה יחליטו לעלות בהמוניהם, העיר תהיה ערוכה לקליטתם. "אנחנו לא יודעים מה היקף העולים שיגיע לעיר, אבל מוכנים ומאורגנים לקראת כל תרחיש", נמסר מהעירייה.

צוות פעולה מיוחד בהובלת אגף הקליטה ועובדי עירייה דוברי רוסית, התנדבו לסייע. בשלב הראשון בוצע איתור ומיפוי מלאי הדירות  וחדרי המלון הפנויים בעיר ובסביבתה, וזאת בהתאם לקריטריונים ב"קול קורא" שיצא מטעם משרד העלייה והקליטה.

מוקדים לגיוס תרומות

העירייה פתחה בגיוס אינטנסיבי של תרומות עבור העולים, בעיקר מוצרי חשמל וריהוט שמיש לטובת משפחות עם ילדים. כמו כן הוכשרו שני מחסנים גדולים לקליטת הציוד במתחם  ביה"ס חב"ד הישן ונקלטו מוצרי חשמל וריהוט. בחניון העירייה הוקם מחסן ענק של ביגוד,  שמיכות, אביזרי תינוקות ומזון יבש.

שליח העיר בגבול אוקראינה


אורי ליפשיץ, חבר ועדת הקליטה בעירייה, יצא  ביום שישי שעבר לגבול מולדובה-רומניה לסייע לעולים. חבר מועצת העיר, מנחם גנדל, המשמש כמחזיק תיק ההתיישבות בעיר, סייע בהכוונת משפחות מקהילת חב"ד להגיע לעיר וליווה אותן באופן אישי.  "מבחינתנו, אם יגיעו מחר בבוקר אלפי עולים, יש להם כתובת. נוף הגליל תדע לקלוט אותם. העיר מיומנת בקליטת עולים, בעצם כל מי שקולט כאן עולים היה בעצמו עולה חדש ומכיר מקרוב את הצרכים", הסביר.

"ירגישו בבית"


נכון לכתיבת שורות אלו, כ- 100 עולים מאוקראינה נקלטו בנוף הגליל ועוד מאות צפויים להגיע בימים ובשבועות הקרובים. "העולים שיגיעו לעיר ירגישו כאן בבית", אומר ראש העיר, רונן פלוט, בעצמו עולה ממולדובה. "השפה הרוסית היא חלק בלתי נפרד מהנוף של העיר. בקופות החולים, בבנקים, בדואר, בסופרמרקטים, באוטובוסים ואפילו בבתי הספר מדברים רוסית". ראש העיר ציין כי לרבים מתושבי העיר יש קרובי משפחה וחברים באוקראינה וברוסיה. "אנחנו עדיין לא יודעים מה יהיה היקף העלייה, אבל להיערך צריך ואנו עושים זאת במלוא הרצינות והאחריות".  

קבינט הקליטה בנוף הגליל

קבינט השרים לענייני עלייה וקליטה יקיים ביום שני הקרוב ישיבה מיוחדת בעיריית נוף הגליל. הקבינט בראשות שרת הקליטה, פנינה תמנו שתה, ידון בתכנית  נקודתית לקליטת העולים בנוף הגליל תוך מתן סיוע ותמיכה של משרדי הממשלה. ראש העיר, רונן פלוט, ברך על החלטת הקבינט להגיע לנוף הגליל ולראות מקרוב את קליטתם של העולים מאוקראינה :"אין עוד עיר שיודעת לקלוט עולים כמו נוף הגליל, קליטת העלייה בדי.אן.איי של העיר ותושביה" סיכם ראש העיר פלוט.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.