עונש תקדימי וקנס כבד לנהג רכב שנהג בסמוך לקו המים בכינרת

הישג משמעותי נוסף ליחידת הפיקוח והאכיפה של איגוד ערים כינרת ורשות הכינרת, במסגרת אכיפת החוק והגנה על בטחון האזרחים, פסק כבוד השופט יריב נבון, בבית המשפט בטבריה, (ת"פ 19044-08-18) עונש תקדימי, לעבריין שנהג בסמוך לקו המים בכינרת והתעמת עם פקח רשות הכינרת, בפסק דין- לפסילת רישיונו ל-3 חודשים, קנס בסך 6,000 שקלים והתחייבות על תנאי למשך 3 שנים בסך 8,000 שקלים.
פיקוח ואכיפה רשות הכינרת
צילום חגי לוין

המשפט התנהל השבוע לגבי מקרה שאירע ב- 10.07.2018 בשעות הצהריים, אז זיהה פקח רשות הכינרת, נהג הנוהג וחונה עם רכבו במרחק 15 מטרים בלבד מקו המים, דבר האסור על פי החוק, שסיכן את הנופשים והרוחצים בחוף. הפקח ביקש מהנהג להזדהות, אך הוא סירב, תוך שהוא צועק ומנופף בידיו באיום. הפקח הודיעו לנהג, כי עקב סירובו להזדהות בפניו, הינו מעוכב לחקירה. בשלב זה החל הנהג לברוח ואף איים על הפקח, כי ידרוס אותו.

כבוד השופט יריב נבון אמר בדיון: "מדובר ללא ספק במעשים חמורים. הנאשם סיכן במעשיו את הנוכחים במקום ובעיקר את הפקח אשר ניסה לעשות את מלאכתו ולאכוף את החוק. מעבר לעובדה, כי יש להגן על עובדי ציבור המבצעים מלאכתם, יש להוקיע ולהעניש בחומרה עבריינים כדוגמת הנאשם, אשר לא נרתע כלל מן הפקח, עשה כל שניתן להתחמק מקבלת דו"ח, לא מסר פרטים, נמלט מהמקום תוך סיכון משמעותי של הנוכחים במקום".

עו"ד ראמז חמדאן, התובע מטעם איגוד ערים כינרת ורשות הכינרת במשפט אמר: "הערך החברתי המוגן שנפגע מביצוע עבירה זו כולל הן את ערכי הטבע המוגנים שעלולים היו להיפגע מביצוע העבירה והן את בטיחות הרוחצים בים וסיכונם. ביקשנו מבית המשפט להחמיר בענישה עקב העבירה החמורה, שסיכנה את ביטחון הנופשים בחוף וניסיון ההימלטות מצוות הפיקוח".

חגי לוין, מנהל מחלקת פיקוח ואכיפה ברשות הכינרת אמר: "אין ספק, כי נעשתה פריצת דרך משמעותית בעלת השפעה חשובה בתחום מתן פסק דין וגזר דין של בית המשפט, לעבירות מסוג זה, המעניקות לנו גב חוקי חזק לטובת הגנת הציבור. זהו הישג תקדימי משפטי של תובע מטעם איגוד ערים כינרת עו"ד ראמז חמדאן, בסיועו של עו"ד חיים שטרן יועמ"ש איגוד ערים כינרת.   יחידת הפיקוח והאכיפה של רשות הכינרת תמשיך לפעול ביד קשה לאורך כלל ימי השנה ועל אחת כמה וכמה בתקופת עונת הרחצה, בה הסכנה גדולה עוד יותר, בשל נוכחותם של אלפי נופשים מבוגרים וילדים בחופים, למניעת עבירות מסכנות חיים ובדגש על עבירות נהיגת רכב בחוף הים ובטיחות השייט, נעמוד נחושים לאכוף החוק, בכדי שתהיה לנו כאן כינרת נקייה ובטוחה מעבריינות לטובת אזרחי ישראל " אומר לוין.

עונת הרחצה בחופי הכינרת תפתח בפסח. ביחידת הפיקוח מציינים, כי השנה האכיפה תהיה מוגברת בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל, השיטור הימי ותגבור מתנדבים ליחידת משמר הסביבה כנרת, לרווחת הנופשים.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.