מעטפת תמיכה עירונית לדיירי בניין ברחוב מנחם אריאב 9 בנוף הגליל

בניין אריאב 9 נוף הגליל, תמיכה עיורנית
בניין אריאב 9 נוף הגליל, תמיכה עיורנית

ראש העיר, רונן פלוט, מינה צוות פעולה מיוחד לליווי וטיפול במשפחות כולל הצמדת עו"ס אישית לכל משפחה והעמדת מחסן העירייה לאחסון הציוד. "אנו לא נעזוב את המשפחות לרגע, העירייה תסייע ככל המתאפשר לה על פי החוק", אמר ראש העיר פלוט

בניין המגורים הישן ברחוב מנחם אריאב 9 בנוף הגליל מלווה על ידי העירייה מזה חודשים ארוכים בעקבות פניה של מספר בעלי נכסים בבקשה לבצע בדיקה של יציבות המבנה לנוכח הליקויים הקשים. הבדיקה בוצעה עוד בחודש ספטמבר על ידי הוועדה למבנים מסוכנים ובסיכומה נמסרה לדיירים חוות דעת ולפיה יש לבצע תיקונים דחופים בבניין. בעלי הנכסים הודיעו כי אין ביכולתם לבצע את התיקונים בבניין אשר רוב הדיירים בו מתגוררים בדירות שכורות ואינם הבעלים של הבתים.  "מתוך 24 הדירות שבבניין, 5 בלבד מאוישות על ידי בעליהן. כל היתר הם שוכרים אם זה מעמידר או מאנשים פרטיים כך שבפועל, למרבה המזל, לא נגרם להם נזק למעט הטרטור והוצאות המעבר", נמסר מהעירייה בתגובה.

יחד עם זאת, עוד ביום הוצאת הצו, כינס ראש העיר, רונן פלוט, את הדיירים וביחד עם מ"מ אלכס גדלקין, סגנו סמיון ברון ומהנדס העיר דורון לבב, הסביר להם את משמעות הפינוי והשלכותיו. שירותי הרווחה בעירייה, בניהולה של איריס בורמיל, התגייסו לסייע באופן ממוקד בכל אחת מן המשפחות בהתאם למצבה הכלכלי. "העמדנו עו"ס צמוד לכל משפחה, ביצענו טיפול נקודתי כולל סיוע בשכר דירה לזכאים וכמובן ליווי אישי ותמיכה",  אמרה בורמיל, וציינה כי למרות שרוב הדיירים בבניין הם שוכרים, מדובר באירוע קשה שמלווה בחוסר וודאות.

צוות הפעולה מטעם העירייה כולל מלבד שירותי הרווחה, את סגן ראש העיר סמיון ברון, מנכ"ל העירייה עדי מלכה וראש העיר רונן פלוט עצמו, שמלווה מקרוב את הפעולות המבוצעות על ידי העירייה. התמיכה כללה סיוע באריזת הציוד ופינויו מן הבתים, העמדת מחסני העירייה לאחסון חפצים, גידור הבניין ומתן סיוע בציוד חם ומזון למשפחות נזקקות. ראש העיר, רונן פלוט, פועל להרחבת הסיוע באמצעות פניה אל ראש הממשלה והשרים הרלוונטיים. במכתב ששיגר ראש העיר פלוט לראש הממשלה, נפתלי בנט, ביקש לקדם החלטת ממשלה שתעניק פיצוי כספי למשפחות המפונות ותעגן את האירוע תחת הגדרת מצב חרום כמו שריפה, רעידת אדמה ואסון טבע.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.