יום השואה תשפ"ב – זיכרון בתחנה "אני מחליפה את הטלאי הצהוב, והיום יש לי זכות גדולה להיות מגן דוד אדום"

צילום: דוברות מד"א

מתנדבי ועובדי תחנת מגן דוד אדום בקרית מוצקין קיימו מפגש עדות במסגרת פרויקט 'זיכרון בתחנה', פרויקט אשר שאב השראה ממיזם "זיכרון בסלון" הפועל ברחבי הארץ. השנה, הגיעה לתחנת מד"א בקרית מוצקין שורדת השואה הגב' גיטה קויפמן לשיחת העדות בפני כ-200 עובדי ומתנדבי התחנה, בהם עשרות בני נוער.

גיטה קויפמן (83), המתגוררת כיום בקרית ים ומשמשת כיושבת הראש של עמותת ניצולי מחנות ריכוז וגטאות וחברה בוועד המנהל של הקרן לרווחת נפגעי השואה פתחה את דבריה כשאמרה "אני מחליפה את הטלאי הצהוב, והיום יש לי זכות גדולה להיות מגן דוד אדום. המעבר בין הדברים הוא סיפור החיים שלי". גיטה שיתפה את עובדי ומתנדבי מד"א בזיכרונותיה כילדה בגטו אדריניך באזור טרנסניסטריה, בסיפורים ששמעה מבני משפחתה ובמסלול אותו עשתה לאחר המלחמה עד שהגיעה לארץ ישראל בשנת 1973.

בזמן השואה, איבדה גיטה קויפמן עשרות רבות מבני משפחתה, בהם אמה, סבתה, דודים ודודות. גיטה נישאה למיכאל ויחד הקימו משפחה.

מנהל מרחב כרמל במד"א, ארז גלר: "שמירת זיכרון השואה היא חובתנו ואנחנו רואים את מפגשי העדות כחשובים מאין כמותם. מאות עובדי ומתנדבי מגן דוד אדום בקרית מוצקין הקשיבו לעדות של הגב' קויפמן וימשיכו לפעול להנצחת זיכרון השואה וסיפורי הניצולים."

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "זיכרון השואה חייב להיות חקוק בזיכרונו של כל אחד ואחת. ישנה חשיבות עליונה לשמיעת העדויות והסיפורים מהניצולים עצמם ופרויקט 'זיכרון בתחנה' מאפשר להפגיש בין דור השואה שהולך ומצטמצם עם בני הנוער שהם דורות ההמשך. פער הדורות בין דור ניצולי השואה לבני הנוער במד"א מחדיר בהם את הזיכרון ומותיר בהם רשמים שנשארים טבועים לעד."

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.