טייוואן וחיפה פועלות למען האקלים

טיוואן וחיפה למען האקלים. קרדיט: בית ספר רמת הנשיא
טיוואן וחיפה למען האקלים. קרדיט: בית ספר רמת הנשיא

הטבע העירוני הייחודי של העיר חיפה והשפעת בעלי החיים על הסביבה – עומדים במרכזו של פרויקט משותף לתלמידי חטיבת הביניים רמת הנשיא ותלמידי חטיבת ווצ'אנג שבטייפיי בירת טיוואן

בית הספר הצומח השש-שנתי רמת הנשיא נבחר זו השנה השנייה על ידי המשרד להגנת הסביבה ומשרד החינוך לשיתוף פעולה בינלאומי עם חטיבת הביניים ווצ'אנג (Wuchang ) אשר נמצא בטייפיי, בירתה של טייוואן. במסגרת התכנית המשותפת יושם דגש על שינוי האקלים.

בתכנית הבינלאומית נפגשים תלמידים משכבות ז'-ח' במפגשי "זום" עם התלמידים הטייוואנים, באופן שכל צד נחשף לתרבות הייחודית של הצד האחר. השיח כולו מתקיים בשפה האנגלית, כאשר התלמידים מתמודדים עם סוגיה משותפת ובוחנים מיהם בעלי החיים הנמצאים בטבע העירוני וכיצד הם משפיעים על סביבתם.

השיחות מתקיימות באנגלית כך שהתלמידים משפרים את יכולות האנגלית שלהם, הן בכתיבה, הן בקריאה והן בדיבור. כחלק מהתכנית הלימודית, התלמידים מצלמים סרטונים על בית הספר, מכינים מצגות ומתכוננים להצגת התוכן שבחרו. במפגשים השונים, התלמידים מפנים שאלות אחד לשני, ומפתחים מערכות יחסים אותנטיות ומקרבות.

הדגש העיקרי בשיח המשותף, מעבר להכרות המרתקת, הוא שיתוף שני הצדדים בסוגיות הסביבתיות אחד של השני. תלמידי רמת הנשיא עובדים כעת על הצגת הטבע העירוני של חיפה וסביבתה לתלמידי ווצ'אנג, והסברה על מקומם של בעלי-חיים במערכת האקולוגית של העיר חיפה.
בהמשך השיחות יֵלַמדו תלמידנו את תלמידי ווצ'אנג מילים וביטויים בעברית, והתלמידים מבית הספר יִלְמדו מהם מילים וביטויים בשפתם.

בית הספר רמת הנשיא הוקם לפני כשנה וחצי, ולומדים בו כיום 137 תלמידים בשכבות ז', ח'. בית הספר הינו בית ספר צומח המקבל תלמידים משכונות רמת הנשיא, נאות פרס, נווה דוד ושער העליה.

ממינהל החינוך נמסר כי פרויקטים בינלאומיים הינם אבן דרך בהרחבת האופקים של תלמידי העיר. ההתנסות בפרויקטים אלה מביאה את התלמידים להיכרות עם תרבויות ותפיסות עולם שונות, מאפשרת התנסות מעשית בתקשורת בשפה האנגלית, תוך שימוש במחקר באמצעות כלים דיגיטליים.

מאור שניר מנהל בית הספר הצומח רמת הנשיא: "אני גאה שבית הספר לוקח חלק בפעילות חוויתית אשר תורמת לקירוב לבבות, להעשרה של התלמידים והרחבת אופקיהם. התלמידים מגיעים נרגשים למפגשים מתוך נכונות לשתף מזוויות מבט שונות וגם ללמוד על אתגר גלובלי ובנוסף יוצרים קשרים וחברויות חדשים, דבר חשוב למדינת ישראל בכלל ולחיפה בפרט. אני רוצה להודות לד"ר תמר פפו ואיתי פסלר על הנחיית התכנית מטעם בית הספר."

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.