ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות קוראת לפתוח במבצע להבאת הורים לחיילים בודדים לביקור בישראל בזמן המלחמה

לוגו משרד העלייה והקליטה מגן דוד עם פסים צבעוניים שתי וערב רשום עליו עולים הביתה
משרד העלייה והקליטה

בצה"ל ישנם 3,359 חיילים עולים חדשים שמשרתים בצבא | העולים החדשים מהווים 88% מכלל החיילים הבודדים המובהקים בצה"ל | מתחילת המלחמה אושפזו בבתי החולים 173 חיילים בודדים | הורים נאלצים לשלם עשרות אלפי שקלים על כרטיס טיסה כדי לראות את בנם בזמן המלחמה | יו"ר הוועדה ח"כ פורר: "צריך לייצר מבצע של ביקור הורים לחיילים הבודדים".

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בראשות ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) התכנסה היום (ב') לדיון בנושא סיוע במימון הטסתם של הורי חיילים בודדים, בזמן שירותם בצה"ל.

ח"כ עודד פורר, יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות:
"יש רצון מוגבר מצד הורים לחיילים בודדים לבקר את הילדים שלהם בזמן המלחמה. צריך לסייע למשפחות לממן את עלויות הטיסה ולרתום לכך את משרדי הממשלה, צה"ל, הסוכנות היהודית והעמותות השונות. מטרת הדיון היא ליצור מנגנון סיוע כספי להורים לחיילים בודדים שאינם יכולים לממן כרטיס טיסה לבקר את בנם/ בתם שלוחמים למען המדינה. ממה שידוע אין מנגנון בצה"ל ובארגונים שמסייעים לחיילים בודדים שנותן מענה לצורך חשוב זה. ברור שהמטרה לא למממן לכל ההורים לחיילים בודדים כרטיסי טיסה אלא להורים שידם אינם משגת לרכוש כרטיס טיסה לארץ. הציפיה של הוועדה שחברות התעופה הישראליות ירתמו למאמץ באמצעות מכירת כרטיסי טיסה מוזלים ו/או הצעת כמות מסוימת של כרטיסים חינם".

לפי הנתונים של צה"ל שהועברו לוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, משרתים כיום 3,840 חיילים בודדים מובהקים, מתוכם 3,359 חיילים, עולים חדשים, שעלו בגפם ארצה שמהווים 88% מכלל החיילים הבודדים. רוב העולים החדשים הבודדים הגיעו מארה"ב (686), רוסיה (647), אוקראינה (501), צרפת (341) ובלרוסיה (140).

סא"ל ענבר סיטבון, ראש ענף הפרט והתרומות בצה"ל: "המלחמה מעסיקה אותנו מאוד באפשרויות לתת מענה לאוכלוסיות של החיילים הבודדים שמשרתים בצה"ל. מתחילת המלחמה אושפזו בבתי החולים 173 חיילים בודדים, 40% מההורים שמתגוררים בחו"ל הגיעו לבקר את הילד המאושפז בחו"ל ואנחנו מאפשרים להם לקבל החזר מלא לכרטיס הטיסה. החיילים הבודדים אוהבים את העצמאות שלהם ומעדיפים להימנע ממשפחות מאמצות. אפשרנו לכל ההורים לחיילים בודדים שמאושפזים לקבל החזרים על הוצאות הטיסה לישראל. אין לנו נוהל ממוסד לגבי הורים לחיילים בודדים שרוצים להגיע לבקר את החיילים שלהם בזמן המלחמה".

קרן בן אהרון, אימו של טל לוחם בגבעתי שנולד וגדל בלוס אנג'לס: "אנחנו מרגישים המון גאווה על ההחלטה של הילדים שלנו להתגייס לצה"ל. אנחנו לא חושבים כמה יעלה לנו לעזוב הכל ולראות את הילד אלא רק חושבים מתי כבר נוכל לעשות את זה. יש הורים שאין להם כסף לחלום על אפשרות לרכוש כרטיס טיסה כדי לראות את הילד שמשרת בצה"ל. בעלי שילם 2,600 דולר לכרטיס לכיוון אחד כדי להגיע לישראל לראות את הבן שלנו".

איציק אוחנה, סמנכ"ל משרד העלייה והקליטה: "אנחנו בוחנים אפשרות למימון דפרנציאלי לטובת הורים ומשפחות שזקוקים לסבסוד כדי לבקר את החיילים כאן בישראל בזמן המלחמה".

אתי אברג'יל, האגודה למען החייל: "כל החיילים הבודדים שהם עולים חדשים זכאים לביקור אצל המשפחות שלנו במדינות מהם עלו. אנחנו עמותה שכפופה באופן מלא לדרקטיבה של צה"ל. בחודש האחרון אנחנו מטיסים הרבה חיילים לביקור בבתים שלהם".

ממידע שהגיע מארגון 'נפש בנפש' – מעל 1,900 הורים פנו לקבל הסיוע ו- 814 הורים הגיעו ארצה מ 55 מדינות מכל רחבי כל העולם שזכו לחבק את בנם, בתם הלוחמים. השאיפה שלהם להגיע למימון של למעלה מ 1,000 הורים בפרויקט זה. המימון לפרויקט עומד להסתיים וללא מימון זה לא יתאפשר להמשיך להטיס הורים לארץ. במידה וימצא מקור מימון נוסף יתאפשר לארגון להמשיך להיות הגורם המתפעל של פרויקט זה.

עו"ד עידן, חברת אל-על: "אנחנו פועלים כחברה מסחרית וככל שהכרטיס נרכש בשלב מוקדם יותר כך הוא זול יותר וככל שהוא נרכש בשלב מאוחר יותר, סמוך למועד הטיסה, כך הכרטיס יקר יותר. חברת אלעל לא מנצלת לרעה את המתיחות הביטחונית כדי לייקר את מחירי הטיסות".

יו"ר הוועדה ח"כ פורר סיכם את הדיון:
"יש צורך לייצר מבצע לביקור הורים לחיילים בודדים בישראל. מבקש ממשרדי הממשלה בהובלת משרד העלייה והקליטה לייצר פגישה משותפת של כל הגורמים הרלוונטיים. צה"ל עושה המון בדאגה למעטפת של החיילים הבודדים אך המשפחות לא מכירות את הזכויות, מבקש מצה"ל לדאוג שיש לי את פרטי המייל הרלוונטיים של כל המשפחות של החיילים הבודדים שנמצאות בחו"ל. אנחנו נקיים ועדת מעקב בעוד כשבועיים ונראה איך אנחנו יכולים לקדם את הנושא".

בנימין גל, דובר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.