"המפלצת" חוזרת – דיון שיתקיים מחר בבימ"ש מחוזי בחיפה יעסוק בהקמת 4 מגדלים נוספים לאורך קו החוף הייחודי של חיפה

"המפלצת" חוזרת – חופים או מגדלים? דיון שיתקיים בבית המשפט המחוזי בחיפה, ביום שני הקרוב, 9.12.19, יעסוק בהקמת 4 מגדלים נוספים לאורך קו החוף הייחודי של חיפה. "שני עשורים לאחר המאבק הציבורי המשמעותי בתכנית ופחות משנה לאחר החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה, לדחות את התכנית כיוון שאיננה ראויה מבחינה סביבתית ותכנונית, החברה להגנת הטבע תקרא לקבור את המשך בניית מגדלי חוף הכרמל אחת ולתמיד. הציבור החיפאי חייב להגיע ולהראות נוכחות בדיון, אנחנו  זקוקים לכם להגיע איתנו ולהוכיח לבית המשפט שלחיפאים איכפת מהחופים", אומר אוהד שוורץ, מנהל קהילת החברה להגנת הטבע בחיפה והסביבה *

כל אדם שנוסע על כביש 4 לאורך קו החוף של חיפה מכיר את המגדלים בחוף הכרמל, שחוסמים את קו המים ופוגעים בחוף, בטבע, במערכות האקולוגיות באזור ובנוף הפתוח. כעת, חברת "דלק נדל"ן" מנסה לקדם תכנית לייבש שטח ים נרחב על מנת להקים 4 מגדלים נוספים, במהירות האפשרית. בעקבות החלטת ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לבנייה מחודש פברואר 2019, לדחות את הערר שהגישו יזמי התכנית כיוון שאינה ראויה מבחינה סביבתית ותכנונית, וזאת כי היא אינה משמרת את הסביבה החופית אלא פוגעת בה, הוגש ערעור נוסף והנושא יעלה לדיון בבית המשפט המחוזי בחיפה, ביום שני הקרוב, 9.12.19, בשעה 10:00. "שני עשורים לאחר המאבק הציבורי המשמעותי בתכנית, מתחדש המאבק סביב המשך קידום תכניות מגדלי חוף כרמל בחיפה. במאבק זה ייקבע צביונו של קו החוף העתידי של חיפה – פתוח וטבעי או בנוי וחסום. אנו קוראים לציבור להגיע עימנו אל הדיון ולהצטרף כקהל מעורב ומתעניין, על מנת שנוכל לקבור את התכנית הפוגענית הזו אחת ולתמיד", אומר אוהד שוורץ, מנהל קהילת החברה להגנת הטבע בחיפה והסביבה.

בחברה להגנת הטבע, המובילה כבר כמה שנים את המאבק לשמירת החוף, מפני המגדלים החדשים המתוכננים, מזכירים כי הועדה העבירה ביקורת נוקבת על אופן עריכת התסקיר הסביבתי והליקויים הרבים שנפלו בו, ובכך אימצה את חוות הדעת המקצועית של המשרד להגנת הסביבה. בנוסף, לדעת ועדת הערר, גם אם השפעות התכנית לא ידועות לחלוטין, יש לפעול לפי עקרון הזהירות המונעת, בשל פגיעות הסביבה הימית והחופית. "המגדלים כבר גרמו נזק רב לסביבה החופית ולחזותה של חיפה. בניית ארבעה מגדלים נוספים וייבוש הרצועה של 100 המטרים יש בו פוטנציאל לסכן ואף להעלים את רצועת החוף מדרום – חוף דדו וחוף הסטודנטים, האהובים כל כך על החיפאים", מוסיף אמיר וינר, מתכנן סביבתי בקהילת החברה להגנת הטבע בחיפה והסביבה.

על מנת להעלות את המודעות לתכנית, יצאו השבוע כ-600 תלמידים מבתי ספר בחיפה עם מדריכי קהילת החברה להגנת הטבע בחיפה והסביבה לסיור על הטיילת, בו שמעו על חוק החופים, נחשפו לאיומים על החופים בארץ, למדו על ההיסטוריה של תכנית מגדלי חוף כרמל ודנו במצב הנוכחי, באקטיביזם ומעורבות אזרחית, ובעיקר מה אפשר לעשות וכיצד משפיעים ומשנים מציאות. ביום שישי, 6.12.19, יתקיים סיור פתוח לציבור החל משעה 12:30, שייצא מהכניסה צפונית לגן לאומי שקמונה (בחנייה ליד המכון לחקר ימים ואגמים). ותהלוכה בטיילת עם שלטים. ביום שבת, 7.12.19, תיערך פעילות בניית ארמונות בחול המותאמת למשפחות, נקודת המפגש היא בכניסה לחוף דדו. עדכונים על הפעילויות השונות מתפרסמים.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.