בכרמל נלחמים באלימות במשפחה ונגד נשים

בתמונות – ד"ר שני ברוש וצוות יום העיון. יום העיון באודיטוריום בית החולים - צילומים אלי דדון

לראשונה במרכז הרפואי כרמל נערך השבוע יום עיון מקיף ומרכזי בנושא איתור וטיפול בנפגעות אלימות במשפחה. יום העיון נערך תחת הכותרת "לשבור את מעגל השתיקה" והשתתפו בו עשרות עובדים ואנשי צוות רפואי מבית החולים ועובדים וצוותים ממחוז חיפה של הכללית .

את הכנס יזמה ד"ר שני ברוש סגנית מנהל בית החולים ועזרו בהפקתו ד"ר נירית פליבצקי וענת אורן-גדות מהשירות הסוציאלי בבית החולים. ד"ר ברוש פתחה את יום העיון ואמרה, " לפני מספר ימים צוין ברחבי העולם היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים. רק השנה נרצחו בארץ 13 נשים. רצח נשים הוא קצה הקרחון של תופעת האלימות במשפחה שכוללת אלימות מילולית, התעללות נפשית או כלכלית, תקיפה מינית ואלימות פיזית עד כדי רצח" ד"ר ברוש הדגישה את תפקידם המרכזי של הצוותים המטפלים במערכת הבריאות באיתור נפגעות אלימות "מערכת הבריאות, בהיותה ציבורית ופתוחה בפני כל הנשים בארץ,  מאפשרת לנו לאתר נשים שחשופות לאלימות, להקשיב להן, לסייע להן בצמצום תחושת הבושה ורגשות האשם ולהפנות אותן לגורמים שיוכלו להבטיח סביבה בטוחה עבורן" ד"ר ברוש ציינה גם שהמקלט הראשון בארץ לנשים מוכות נפתח ממש כאן בעיר חיפה בשנת 1977.

ביום העיון שהיה מגוון ורחב במיוחד הסבירו ד"ר נירית פליבצקי, העובדת הסוציאלית של חדר המיון וד"ר חגית דסקל, יו"ר הוועדה למניעת אלימות במחוז של הכללית, מה בידנו לעשות כאנשי צוות רפואי ומטפלים כדי לבלום את תופעת האלימות נגד נשים.

צוות תיאטרון פלייבק הציג מופע ייחודי  תוך שהוא מפעיל ומשתף את הקהל במיומנויות תקשורת עם נפגעות אלימות. הגב' סוהיר דקסה חלבי מנהלת מקלט לנשים ערביות נפגעות אלימות פתחה למשתתפים בהרצאתה חלון מרתק על מאפייני האלימות נגד נשים במגזר הערבי.

ד"ר ריקרדו נחמן מהמכון לרפואה משפטית באבו כביר הרצה על רפואה פורנזית ועל איתור סימני אלימות פיזית. במרכזו של היום שיתפה הגב' ג'נטה חבקוק, שהיא עצמה נפגעת אלימות במשפחה, בסיפורה האישי המרגש וקורע הלב.

ד"ר פליבצקי סיכמה ואמרה כי בית החולים כרמל רואה במלחמה באלימות נושא חשוב ומרכזי. בבית החולים פועלות 4 וועדות לטיפול בנושא האלימות על כלל היבטיו בהן חברים ושותפים מנהל וצוות הנהלת בית החולים, יו"ר ועדי הרופאים וועדי העובדים, רופאים בכירים, אחים ואחיות, עובדות סוציאליות, מנהל הביטחון ונציגי משאבי אנוש. בראש וועדת האלימות נגד צוותים עומד מנהל ביה"ח ד"ר אבי גולדברג. הוועדות למלחמה באלימות מתכנסות מידי תקופה כדי לדון בפתרונות ורעיונות כיצד לאתר, לטפל ולהילחם בתופעת האלימות בכללותה.

בתמונות – ד"ר שני ברוש וצוות יום העיון. יום העיון באודיטוריום בית החולים – צילומים אלי דדון

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.