הישג נוסף לאומ"ץ: הכספים הקואליציוניים הוקפאו ע"י היועמ"שית

פליצה פנחס פלד יור תנועת אומץ.
פליצה פנחס פלד יור תנועת אומץ.

לפני כשבועיים דרשו ראשי אומ"ץ מקברניטי המדינה לעצור מיד את חלוקת הכספים הקואליציוניים בעקבות הפנייה והסערה הציבורית, הודיעה היועמ"שית כי התקציבים שיועדו ליישום הסכמים פוליטיים יופנו למימון צרכי הלחימה יו"ר אומ"ץ פליצ'ה פלד: "אנחנו ממשיכים לעמוד על המשמר"

ישראל נמצאת מזה חודש במצב של מלחמה קשה, שמשפיעה במידה ניכרת גם על כלכלת המדינה. למרות זאת, המפלגות המרכיבות את הקואליציה ניסו להמשיך ולהשתמש בתקציב המדינה לצרכים סקטוריאליים, באמצעות "הכספים הקואליציוניים". תנועת אומ"ץ, הנלחמת למען מנהל תקין וצדק חברתי, מיהרה להתריע: כבר לפני כשבועיים פנו ראשי התנועה – היו"ר פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית עו"ד יצחק מינא – אל ראש הממשלה, שר האוצר, יו"ר הכנסת, יו"ר ועדת הכספים והיועצת המשפטית לממשלה, בדרישה "להפסיק מידית כל תנועה של כספים קואליציוניים ולהפנות את התקציבים לכוחות הביטחון ולחיזוק העורף".

בעוד הפוליטיקאים מנסים להתחמק, היועמ"שית, גלי בהרב מיארה, נענתה לפניית אומ"ץ. היא הבהירה כי כל הכספים הקואליציוניים מוקפאים, וכי סכומים אלה יממנו את הוצאות המלחמה והטיפול בעורף. בהודעה שפורסמה מטעמה הובהר כי "לצורך שימוש בכספים הקואליציוניים שלא למטרות המלחמה, יהיה צורך בהחלטת ממשלה שתחריג באופן מפורש סכום כסף לייעוד ספציפי".

בתנועת אומ"ץ הביעו שביעות רצון רבה מהחלטת היועמ"שית. במקביל הבהיר פליצ'ה פלד: "נמשיך תמיד לעמוד על המשמר. לא ניתן לעיוותים כאלה ואחרים לנהל את חיינו ולפגוע באינטרסים ציבורים חיוניים. אנו שמחים על כך שהפנייה שלנו נפלה על אוזניים קשובות, ועל תגובתה ההחלטית של היועמ"שית. אומ"ץ תתריע בכל פעם שייעשה ניסיון להשתמש בכספי ציבור למטרות לא ראויות בעת הזאת. נפעל בכל כוחנו למנוע עיוותים".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.