החשש ממחסור בערכות להרדמה אפידורלית: ארגון המיילדות מעדכן ומרגיע: "אין מחסור ולא צפוי מחסור. משרד הבריאות איתר חלופות כפי שהבטיח"

ארגון המיילדות

עוד מוסיפים בארגון: "לקראת הקמת הממשלה החדשה, יש צורך חיוני בתוספת תקנים לחדרי הלידה לאור שיעור הפריון הגבוה במיוחד העומד על 3.05 לידות למשפחה"

ארגון המיילדות בישראל המייצג את 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים בארץ, מיילדות הבית והקהילה מודיע היום (ראשון 6.11.2022): "אין מחסור ולא צפוי מחסור בערכות להרדמה אפידורלית. אנו מודות למשרד הבריאות אשר איתר חלופות נוספות כפי שהבטיח בעקבות הצפת הנושא על ידי איגוד המרדימים. מאז נוצר החשש שוחחנו ונפגשנו מספר פעמים עם משרד הבריאות בנושא, אנחנו מרוצות מהתוצאות וחשוב לנו לעדכן ולהרגיע את ציבור היולדות בישראל אשר רבות מהן פנו אלינו בשבועות האחרונים. אמרנו אז ואנחנו אומרות גם היום, אין ולא יהיה מצב שבו אישה שתרצה ללדת עם אפידורל לא תוכל לעשות זאת. זאת הזכות המלאה של כל אישה ללדת בלי כאב ואנחנו שם כדי לדאוג שהיא תממש את הזכות הזו."

בהקשר זה מוסיפים בארגון המיילדות: "חשוב לנו לציין ובמיוחד לקראת הקמת הממשלה החדשה, כי יש צורך חיוני בתוספת תקנים לחדרי הלידה. המצב היום שבו כל מיילדת מטפלת ב – 3-4 יולדות במקביל, לא מתאים למדינת ישראל עם שיעור פריון גבוה במיוחד של 3.05 לידות לכל משפחה והיקף של כ – 180,000 לידות בשנה. כדי לתת מענה מיטבי לאישה עם או בלי אפידורל יש צורך לשאוף ליחס של מיילדת לכל יולדת כמקובל במדינות מפותחות ויפה שעה אחת קודם."

יצוין כי בימים אלו מקדם ארגון המיילדות בישראל, את מודל ליווי הריון רציף לנשים ביחד עם משרד הבריאות, קופות החולים והאיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה, תוך יצירת פרוטוקול אישי, עבור כל אישה במהלך כל ההיריון ולא רק ברגע השיא של הלידה. המודל שכבר פועל במדינות רבות, הוכיח שהוא מצמצם חרדה ומפחית ההתערבויות בלידה כמו הרדמה אפידורלית או שימוש במשככי כאבים אחרים, ניתוחים קיסריים ולידות מכשירניות ואף תורם לצמצום פערים ולמניעת אי שוויון בריאותי בקרב נשים בהריון.

נשים בהריון שרוצות להתייעץ לקראת הלידה, מוזמנות לקהילת הפייסבוק הסגורה הנקראת מילה של מיילדת, המונה כ – 4,300 נשים ומנוהלת על ידי מיילדות מקצועיות מארגון המיילדות בישראל. בקבוצה ניתן להעלות שאלה, גם באופן אנונימי ולקבל מענה מקצועי ומבוסס ראיות מדעיות. הכניסה בקישור הבא: https://www.facebook.com/groups/739306936945155

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.