הדירוג הגבוה ביותר של מוסד ישראלי לטכניון שממשיך להוביל את האקדמיה הישראלית במדד שנחאי

פוזיציה!
פוזיציה!

הטכניון ממשיך להוביל את האקדמיה הישראלית: מדד שנחאי, המדרג את המוסדות האקדמיים המובילים בעולם, דירג את הטכניון במקום ה-85, זהו הדירוג הגבוה ביותר של מוסד ישראלי במדד

 

הטכניון דורג במקום ה-85 ברשימת 100 המוסדות האקדמיים המובילים בעולם. כך עולה ממדד שנחאי, המדד המוביל בעולם לדירוג מוסדות להשכלה גבוהה, שהתפרסם היום (ה', 15.8). בנוסף, דורג הטכניון ברשימת 50 המוסדות המובילים בעולם בשני תחומים: הנדסת חלל במקום ה-25 ובתחום האוטומציה והבקרה במקום ה-39. בשלושה תחומים נוספים – מדעי המחשב והנדסת מחשבים, כימיה והנדסת חשמל – דורג הטכניון בין 100 המוסדות המובילים בעולם. מאז 2012, מדורג הטכניון בהתמדה ברשימת ה-Top 100 של מדד שנחאי, וב-2018 דורג במקום ה-77.


"נוכחותו של הטכניון בנבחרת מאה האוניברסיטאות המובילות בעולם במשך שמונה שנים רצופות היא הישג משמעותי וחשוב," אמר נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא. "זו הכרה בינלאומית במצוינותו של הטכניון. עם זאת, חשוב לזכור שהמיקום המדויק במדד משתנה לעיתים רק בעקבות פרסום מדעי אחד פחות או יותר.

 

"אני מסיים כהונה בת עשור כנשיא, בה חיזק הטכניון משמעותית את מעמדו הגלובלי ורשם תנופת פיתוח בקמפוס החיפאי. הישגים אלה באים לידי ביטוי בגיוס מאות חברי סגל חדשים, בפיתוח הקמפוס, בהקמתן של שלוחות הטכניון בניו יורק ובסין ובשיתופי פעולה אסטרטגיים עם אוניברסיטאות מובילות בעולם. אני בטוח שהישגים אלה ימשיכו גם בעתיד ויחזקו את מעמדו של הטכניון בחזית המחקר העולמי."

 

מדד שנחאי, המתפרסם מאז שנת 2003, בוחן את רמת המוסדות האקדמיים בעולם על פי קריטריונים אובייקטיביים ובהם מספר הזוכים בפרס נובל ובפרסים יוקרתיים אחרים, מספר המאמרים המדעיים שפורסמו בכתבי העת המובילים Nature ו-Science וביצועים אחרים באופן יחסי לגודלה של האוניברסיטה. המחקר הסיני היסודי מקיף 1,200 אוניברסיטאות, שמתוכן נבחרות 500 האוניברסיטאות המובילות.

 

את רשימת 500 האוניברסיטאות המובילות בעולם פותחות שוב האוניברסיטאות  – הרווארד, סטנפורד, קיימברידג' MIT וברקלי.

 

לדירוג המלא לחצו כאן

 

לדירוג האוניברסיטאות בישראל לחצו כאן

Virus-free. www.avg.com

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.