בשורה גדולה לאנשים עם מוגבלות

משרד התחבורה

משרד התחבורה הקצה לרשויות המקומיות 76 מיליון שקלים נוספים לצורך הנגשת תחנות אוטובוס עירוניות לאנשים עם מוגבלות

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב הקצתה 76.4 מיליון שקלים נוספים להנגשת תחנות אוטובוס ברשויות המקומיות, לאנשים עם מוגבלות.זאת, במסגרת מחויבות משרד התחבורה להנגשה מלאה של כל אמצעי התחבורה הציבורית לאנשים עם מוגבלות.

מאז חקיקת חוק לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, משרד התחבורה לקח על עצמו את האחריות להנגשת התחבורה הציבורית כמשימה לאומית, לרבות בתחומים שלא הוגדרו בחוק במפורש. כך למשל נקבע בחוק כי האחריות להנגשת תחנות אוטובוס עירוניות מוטלת על הרשות המקומית, אך מתוך אחריות לאומית החליט משרד התחבורה לקדם את הנושא ולעודד ולתמוך ברשויות בביצוע ההנגשה. בהתאם לכך, השקיע המשרד במהלך שני העשורים האחרונים כ-100 מיליון שקלים בהנגשת כ-10 אלפים תחנות אוטובוס עירוניות, בכל רחבי הארץ.

ברשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה הדגישו כי ההשקעה המסיבית בוצעה מתוך מחויבות עמוקה לרווחת האנשים בעלי מוגבלות ומבלי להסיר את האחריות הבלעדית של הרשויות המקומיות להנגשת תחנות האוטובוס בתחום שיפוטן.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "הנגשת התחבורה הציבורית לאנשים עם מוגבלות היא מרכיב מרכזי במחויבות המדינה לאנשים עם מוגבלות, וזו גם המחויבות האישית שלי. משרד התחבורה היה הראשון מכל משרדי הממשלה להקים אגף ייחודי המרכז את כל היבטי הנגישות בתחבורה הציבורית, ונמשיך לפעול למען אנשים עם מוגבלות ולהעמיד את כל המשאבים הנדרשים למטרה חשובה זו".

הנגשת תחנות האוטובוס כרוכה במכלול רחב של פעולות שנועדו לאפשר הגעה ולהקל על אנשים עם מוגבלות, ובהן הנמכת המדרכה והסרת מכשולים פיזיים המפריעים להתניידות בכיסא גלגלים, סימונים ללקויי ראייה ועוד.

במסגרת תכנית ההנגשה של המשרד נבחנה רמת הנגישות בפריסה ארצית, ונמצא כי על אף שרוב התחנות העירוניות הונגשו כנדרש בחוק, עדיין קיימות תחנות שאינן מונגשות. לפיכך פירסם משרד התחבורה בחודש מרס 2022 קול קורא לרשויות המקומיות, המציעם סיוע בהנגשת התחנות. היקף הסיוע נקבע באופן דיפרנציאלי על פי קריטריונים שהוגדרו, ובהם החוסן הכלכלי של הרשות.

109 רשויות נענו לפניית המשרד, ובהן 5,852 תחנות אוטובוס שעמדו בקריטריונים. המשרד אישר את חלוקת התקציב בהתאם, ולצורך כך הוקצו 76.4 מיליון שקלים לביצוע עבודות ההנגשה. העבודות צפויות להסתיים בסוף שנת 2025.

מנכ"ל משרד התחבורה, והבטיחות בדרכים משה בן זקן: "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים עושה ויעשה כל שביכולתו על מנת לשפר את הנגישות בתחבורה הציבורית. בהנחייתה של שרת התחבורה אנחנו פועלים כל העת על מנת לצמצם פערים ולהאיץ את נושא ההנגשה. אישור התקציב היום מציין עוד שלב בדרך להנגשה מלאה של כל תחנות האוטובוס העירוניות בכל רחבי הארץ – וזאת על אף שהחוק מטיל חובה זו על הרשות המקומית ולא על משרד התחבורה".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.