בעקבות ההדלפה הדרמטית מבג"ץ: תנועת אומ"ץ קוראת ליועמ"שית להתערב באופן מידי

אנשים אוחזים דגלים בהפגנה על הדמוקרטיה
אנשים אוחזים דגלים בהפגנה על הדמוקרטיה

ישראל על סף משבר חמור: שר המשפטים תובע מבית המשפט העליון להימנע מפרסום פסק דין, השופטים מתכנסים לדיון חירום ובציבור שוב נשמעים קולות השסע עקב חשש כבד מפני לחץ ואיומים על שופטי בג"צ, יו"ר אומ"ץ פנחס פליצ'ה פלד פנה ליועצת המשפטית לממשלה: "עלייך ליטול את המושכות ולחלץ את ישראל מהפלונטר"  

מיד לאחר שהכנסת הצביעה בעד ביטול עילת הסבירות, תנועת אומ"ץ התייצבה לצד הדמוקרטיה בישראל והגישה עתירה כנגד הביטול. החלטת בג"צ בנושא צפויה להתפרסם בתוך כשבועיים, אולם כבר כעת מתחוללת סערה של ממש – לאחר הדלפה חסרת תקדים של טיוטות הפסיקות של 15 שופטי בית המשפט העליון.

ראשי אומ"ץ – היו"ר פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית עו"ד יצחק מינא – מתריעים מפני פלונטר שיוביל למשבר חמור, בעיצומה של מלחמה קשה. השניים קוראים ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, "ליטול את המושכות ולחלץ את ישראל מהפלונטר שמתרקם".

בפרט מזהיר פליצ'ה פלד מפני ניסיונות של פוליטיקאים להתערב בעבודתו של בית המשפט העליון, זאת לאחר ששר המשפטים יריב לוין דרש מהשופטים לא לפרסם את פסק הדין. גם ההדלפה של החלטת בג"צ המסתמנת, לראשונה בתולדות המדינה, מדאיגה מאוד את ראשי אומ"ץ: "האם צפוי כעת קמפיין רעיל נגד בג"צ, בניסיון שאין לו מקום במדינה שומרת חוק להפעיל לחץ על שופטים שלדעתם ביטול עילת הסבירות אינו חוקתי?"

פלד הזכיר כי תנועת אומ"ץ הובילה את המאבק נגד ביטול עילת הסבירות והפגיעה במערכת המשפט. לאחר הדיון המעמיק והמקיף, הוא הביע תקווה כי "בית המשפט העליון יציל את ישראל מהידרדרות למדרון חלקלק שאין חזרה ממנו". כעת מצפים בתנועה כי היועמ"שית תתערב באופן מידי באירוע ותמנע בושה גדולה למדינה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.