ארבעה הרוגים בהסלמה בדרום

מהבוקר (א') ועד לשעה 22:30, החובשים והפראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח 9 נפגעים כתוצאה מרסיסי רקטה. 3 מהם נפטרו מפצעיהם: גבר בן 23 שנפצע קשה מרסיסי רקטה באשדוד, ומותו נקבע בבי"ח, גבר בשנות השישים שנהרג לאחר שנפגע מרסיסים בפלג גופו העליון (בכביש 34 במועצה אזורית שער הנגב) וגבר כבן 40 שנפצע קשה (במבנה בגזרת אשקלון) ומותו נקבע בבי"ח.

 

צעיר בן 22 נפצע קשה וגבר כבן 50 נפצע בינוני (באותו המבנה בגזרת אשקלון), גבר בן 25 נפצע קשה מרסיס רקטה (בשטח חקלאי במועצה האזורית אשכול), ו-3 גברים (בני 41, 60, 60) נפצעו קל (מרקטה שנפלה סמוך לבניין באשדוד).

 

החל בשבת בשעה 10:00 בבוקר ועד הערב (א') בשעה 22:30 חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-135 נפגעים (18 מרסיסים [4 הרוגים, 3 קשה, 2 בינוני, 9 קל], 24 קל מחבלות בדרך למרחב המוגן, 93 שלקו בחרדה).

 

במד"א ממשיכים לעמוד בכוננות, ופונים לציבור להישמע להנחיות פיקוד העורף, הנחיות מצילות חיים. בכל צורך רפואי יש לפנות בטלפון 101 למוקד החרום של מגן דוד אדום או באמצעות יישומון "מד"א שלי", שמאפשר חיוג מהיר למוקד מד"א ומאפשר לזהות את מיקומו של הזקוק לעזרה.

 

על רקע ההסלמה הביטחונית, במד"א קשובים לעורף! מנכ"ל מד"א אלי בין הנחה את נהגי האמבולנס בארגון: החליפו את צליל הסירנות. בימים האחרונים גורמות סירנות האמבולנסים לבהלה, כי צלילן דומה לצליל האזעקות. על מנת למנוע בהלה מיותרת בקרב הציבור, הנחה היום (א׳) מנכ״ל מד״א אלי בין את כלל כוחות מד״א הפועלים בשטח להחליף את הסירנה המוכרת של האמבולנסים בצליל שונה, שאינו דומה לאזעקות המתריעות בפני נפילת רקטות. מנכ״ל מד״א: ״בימים אלה יש לגלות רגישות מרבית לחששות הציבור בישראל".


Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.