איומים ברצח על חושף שחיתויות

תנועת אומ״ץ פנתה בדחיפות לניצב מוטי כהן, מ״מ מפכ״ל המשטרה, בדרישה לבדוק את האיומים ברצח על חייו של חושף השחיתויות בעיריית אלעד, אברהם חזן.

 

לפי מידע שהתקבל באומ״ץ כולל הקלטה של השיחה, אתמול (יום ב׳), קיבל אברהם חזן טלפון מאחד מתושבי אלעד עם איום מפורש: ״עד מחר בצהרים אני אהרוג אותך, עד מחר בצהריים אתה מת״. מבדיקה מהירה התברר כי השיחה התקבלה מטלפון ציבורי הממוקם בישיבת ״צמח צדיק״ של חסידות ויז׳ניץ בעיר אלעד.

 

 

הרקע: במשך למעלה משנה, אומ"ץ קיבלה מידע רב על חשד לשחיתויות חמורות באלעד. אחד המקורות הם אברהם חזן ואביו משה חזן תושבי העיר. המידע שהתקבל מהשניים הוביל לפעילות נרחבת של תנועת אומ"ץ בנושאים השונים מול גורמי אכיפת החוק. כידוע, לפני שבועות לא רבים בוצעו מעצרים באלעד ולפי המידע שיש ברשות אומ״ץ ונמסר גם למשטרת ישראל, נראה כי זהו קצה הקרחון לפעילות עבריינית לכאורה בעיר.

 

בתנועת אומ״ץ מזועזעים מהעובדה כי באלעד מתנהל בשבועות האחרונים מסע הסתה ציבורי חסר תקדים כנגד אברהם ומשה חזן בשל פעילותם להפסקת בנייה לא חוקית בעיר. ההסתה כוללת עצרות "תפילה וזעקה" בראשות רבני קהילות, פרסום מודעות להחרמתם וחלות דין "מוסר" עליהם, מסעות הטרדה טלפוניים הכוללים איומים מפורשים על חייהם ועוד. כל הטלפונים התקבלו מהטלפון הציבורי בישיבת ויז׳ניץ שבאלעד.

באומ״ץ רואים בחומרה רבה את העובדה כי במדינת ישראל מתבצע מסע פומבי כזה של הסתה כנגד אזרחים שכל רצונם הוא שמירת החוק בעירם וזאת ללא תגובה של החוק שאמור להגן על אזרחים אלו. ברשות אומ״ץ מידע שמראה לכאורה כי הועברו תלונות מפורטות וברורות למשטרת ראש העין בנושא האיומים וההסתה ובנושאי השחיתות השונים בעיר אך הן נסגרו זמן קצר לאחר פתיחתן ללא זימון המעורבים.

אומ״ץ דורשת ממ״מ המפכ״ל להפעיל את סמכותו בהגנה על חיי משפחת חזן ולבצע בירור מקיף לגבי מנהיגי הציבור העומדים מאחורי מסע ההסתה ודרכי הטיפול של המשטרה בתלונות קודמות של תושבי העיר. בתנועת אומ״ץ מזהירים כי מדובר בדיני נפשות והדבר עלול להסתיים באסון ודורשת מגורמי אכיפת החוק למלא את תפקידם בבלימת השחיתות הציבורית ובהגנה על החושפים שחיתויות.

 

Virus-free. www.avg.com

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.