אוניברסיטת חיפה פותחת מוקד פניות ציבור לקידום שוויון הזדמנויות בחינוך

אוניברסיטת חיפה
אוניברסיטת חיפה

לקראת פתיחת שנת הלימודים, הקליניקה למשפט ומדיניות חינוך של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה החלה להפעיל מוקד לפניות ותלונות הנוגעות לפגיעה בזכויות במערכת החינוך, ללא תשלום. "לצערנו אנו נתקלים כל שנה בפניות לא מעטות הנוגעות להפליה במערכת ובילדים רבים שלא מתחילים את שנת הלימודים מטעמים אלו. כל הורה שמרגיש שהילד שלו מופלה או נפגע מטעמים שאינם ראויים מוזמן לפנות אלינו ואנו נעשה הכל על מנת לסייע", אמרו עו"ד הרן רייכמן ואפרת לופו מנהלי הקליניקה למשפט ולמדיניות חינוך בפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה.

הקליניקה למשפט ומדיניות חינוך מטפלת בשנים האחרונות בפניות מגוונות כגון: פגיעה בזכות לחינוך חינם, אי מימוש זכויות בחינוך מיוחד, מיונים אסורים לבתי ספר, הרחקת תלמידים ועוד. בשנים האחרונות הצליחה הקליניקה להוביל לביטול מיונים אסורים בבתי ספר ייחודיים ובבתי ספר דתיים בנתניה, פתח תקווה וגבעת שמואל. לאחרונה הובילה הקליניקה לביטול חיוב  תשלומים שלא כדין.

גם השנה, כמו בשנים האחרונות, פותחת הקליניקה מוקד מיוחד לשבועיים הראשונים של שנת הלימודים כדי לסייע להורים שחשים שילדיהם מופלים לרעה. לדבריו של עו"ד רייכמן, ישנים הורים רבים, מכלל הקבוצות וכלל המגזרים, שנתקלים עם פתיחת שנת הלימודים בתופעות שונות ומשונות שפוגעות בזכות לחינוך של ילדיהם. במקרים רבים מדובר בילדים עם מחלות או מגבלות רפואיות שלא מקבלים את ההתאמות המגיעות להם. במקרים אחרים מדובר במיונים אסורים, באיומים על פגיעה בתלמידים עם ההורים לא ישלמו תשלומי הורים, השעיות לא מוצדקות או אפילו אי קבלה על בסיס גזעני. עוד הוא הוסיף כי במקרים רבים, ההורים לא מכירים לעומק את כל הזכויות המגיעות להן ולכן הם נכנעים לתכתיבים או אפילו איומים של בתי הספר, רשתות החינוך או העיריות. "הרבה פעמים ההורים לא יודעים בדיוק מה החוק אומר, אבל הם מרגישים שנעשה לילד שלהם עוול, שהזכות הבסיסית שלו לחינוך ראוי נפגעת. יש הרבה פעמים תחושה שאין טעם להיאבק נגד המערכת או שאין סיכוי להיאבק נגדה. חשוב לי לומר לכל אותם הורים שיש במקרים רבים מה לעשות והמאבק לטובת העתיד של הילדים שלנו הוא חשוב", אמר עו"ד רייכמן.

כאמור, הורים שחשים שילדיהם מופלים מוזמנים לפנות למוקד החינמי, שיופעל עד ה-7.9.22 בימי ראשון עד חמישי בין השעות 09:30-15:00 בטלפונים: 04-8280725, 04-6647907 במייל: edu_clinic@law.haifa.ac.il

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.