סכנת הסוכרת בקורונה

רכזת תחום הסיעוד בסוכרת של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי בכנס וירטואלי ארצי: לחולי הסוכרת אורבות סכנות משניות ומשמעותיות לקורונה

אורית ויזינגר,  רכזת הסיעוד בסוכרת של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי הוזמנה להציג בכנס וירטואלי לאחיות סוכרת בו השתתפו בו מעל 200 אחיות בבתי חולים וקופות חולים ברחבי הארץ. הרצאתה של מומחית הסוכרת בסיעוד היתה תחת הכותרת:  סוכרת ו- COVID 19 – מה ניתן לעשות?

אורית מסבירה כי אנשים עם סוכרת לא מאוזנת, מחלות לב או סיבוכים אחרים הקשורים בסוכרת לא רק נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח תחלואה קשה מנגיף ה- 19COVID , אלא שתקופת הסגר מהווה גורם סיכון למצבם הבריאותי, גם ללא חשיפה לנגיף. חולי סוכרת נאלצים להתמודד, ככולם עם מצבי לחץ, חשש לעליה במשקל בשל שינוי בהרגלי האכילה וירידה בפעילות הגופנית, שינה לא איכותית – כל אלה מהווים עבורם גורמי סיכון מוגברים. על כך יש להוסיף צמצום שחל במעקבים רציפים במרפאות בעיקר בשל החשש להגיע אליהן, מה שמקשה על היצמדות וההתמדה בהנחיות הטיפוליות.

מסיבה זו, יזמו צוותי כללית במרפאות הראשוניות ובמרפאות הסוכרת מפגשים טיפוליים מרחוק בשיחות טלפון או וידיאו עם חולי הסוכרת, במטרה לסייע להם בהתנהגות בריאותית שתאפשר שמירה על איזון הסוכרת, מניעת סיבוכים מידיים ומתן כלים לניהול שגרת טיפול יומיומית ובתמיכה במסוגלות.

אורית הציגה בכנס מודל להתערבות על ידי הצוות הסיעודי המבוסס על 5 שלבים: 1. איתור צרכים ובעיות. 2. ייעוץ והדרכה. 3. הערכת ההתערבות. 4. מתן סיוע בהתמודדות. 5. תכנון מעקבי המשך.

יש לציין, הוסיפה כי גם לאחר ההקלות בהנחיות משרד הבריאות ומגמת החזרה לשגרה, אנשים עם סוכרת שחלקם, מעל גיל 75 ו/או מחלות רקע נוספות, עדיין נחשבים לאוכלוסייה בסיכון ועליהם לנהוג במשנה זהירות, כדי להימנע מהדבקות ולהסתייע בצוותים המטפלים.

רצ"ב צילום: דוברות כללית

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.