לאחר שנדחה פעמיים בשל מגבלות הקורונה הפעם זה סוף סוף קורה: אליפות ישראל בשחמט יוצאת לדרך!

לאחר שנדחה פעמיים בשל מגבלות הקורונה הפעם זה סוף סוף קורה: אליפות ישראל בשחמט יוצאת לדרך!

לראשונה העיר חיפה תארח את האליפות

בהשראת הסדרה "גמביט המלכה" שסוחפת את העולם:
האיגוד הישראלי לשחמט, מפעל הפיס ועיריית חיפה מתכבדים להציג: גמר אליפות ישראל ה- 40 בשחמט לשנת 2021 יוצא לדרך

טקס פתיחת אליפות ישראל ה- 40 בשחמט יתקיים ביום א' 7/3/21 בשעה 16:00 במלון "לאונרדו פלאזה חיפה" במעמד השותפים לארגון האליפויות:
ראש עיריית חיפה – עינת קליש רותם
מנכ"ל מפעל הפיס – עו"ד בני דרייפוס
יו"ר איגוד השחמט הישראלי – צביקה ברקאי

אירוע גמר אליפות השחמט הלאומי מתקיים בישראל מדי שנה ובו משתתפים 42 שחקני שחמט מובילים, מבכירי השחמטאים בארץ ובעולם. השנה, עיריית חיפה תארח לראשונה את המשחקים בשטחה והם יתקיימו החל מיום ראשון, 7.3.21, במשך תשעה ימים, שש שעות מדי יום, כשבסופם יוכרזו אלוף ואלופת הארץ בשחמט.

התחרות תתקיים בהתאם להנחיות הממשלה ובכפוף להוראות 'התו הסגול'. בנוסף, כל המשחקים ישודרו אונליין באתרי האיגוד ובאתרי שחמט בינלאומיים. סך הפרסים שיחולקו באירוע עומד על כ-100 אלף ₪ שיוענקו לזוכים על ידי מפעל הפיס. מי שיזכו בתחרות יוכתרו כאלוף ואלופת ישראל בשחמט ויזכו לייצג את המדינה בגביע העולם!

כל משתתפי האליפות חייבים להחזיק בכרטיס שחמטאי בר תוקף לשנת 2021 ועליהם להיות רשומים בפיד"ה כחברי האיגוד הישראלי (ISR), או להתגורר בישראל ב-3 השנים האחרונות.

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: "חיפה שמחה לארח את תחרות השחמט ואני מאחלת בהצלחה לכל המתחרים. בין משחק למשחק אני מזמינה אתכם ליהנות מהעיר היפה בישראל, מהנופים, הים, הקולינריה וכמובן האנשים המדהימים שמרכיבים את העיר הייחודית הזאת."

מנכ"ל מפעל הפיס, עו"ד בני דרייפוס: "מפעל הפיס, אשר משקיע את כל רווחיו למען הקהילה והחברה הישראלית, גאה להמשיך ולהירתם לקידום השחמט בישראל. אנו רואים בשחמט ענף ספורט מאתגר, חד ותחרותי, אשר ידוע בסגולותיו לפיתוח המחשבה, היצירתיות, והיכולות הקוגניטיביות. אין ספק שהענף זוכה לעדנה מחודשת בחודשים האחרונים, בזכות הסדרת המצליחה "גמביט המלכה", אך אני שמח לומר כי מפעל הפיס מלווה את ענף השחמט מזה שנים רבות וימשיך לעשות זאת גם בשנים הבאות".

צביקה ברקאי, יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט: "ראשי הרשויות (מפעל הפיס, ראשת העיר חיפה) מזהים כיום את השחמט כשילוב של ספורט, תרבות ואמצעי לפיתוח חשיבה והתפתחות חיובית, בדגש על נוער. דווקא בתקופת "קורונה", חשוב לבצע פעילויות מסוג זו, המרתקות המוני חובבי שחמט ותרבות. לצערנו, בעיתוי הזה, נבצרה מאתנו היכולת לשלב המוני בני נוער ומבוגרים בתחרות (כצופים, או במשחקים נלווים) אך אנו נדאג להעביר להם את המשחקים באתרי "און ליין" בשידור ישיר ובכתבות מסכמות בתקשורת הכתובה והאלקטרונית. אני מודה למפעל הפיס ש"נושא את הדגל" להפצת השחמט בקהילה ולראש העיר חיפה "שהרימה את הכפפה" והביאה את האליפות לעיר חיפה".

אמיל סוטובסקי, מנכ"ל פיד"ה: "אני שמח שאיגוד הישראלי לשחמט עשה מאמצים על מנת לקיים את האליפות הלאומית בתקופה כה קשה. בנוסף אני רוצה לאשר שפיד"ה (איגוד השחמט העולמי) יספק את המקום בגביע העולם 2021 לזוכה באליפות זאת. השחמט חווה הסתערות בכל רחבי העולם, לאחרונה אנחנו רואים עניין רב בשחמט גם בישראל.אני מאחל לאיגוד הישראלי לשחמט להמשיך לפעול, ללמד שחמט בבתי הספר ולחשוף את השחמט לכלל הציבור. פיד"ה ישמח לתמוך במאמצים אלה. בהצלחה!"

Image by Steve Buissinne from Pixabay

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.