המרכז הרפואי על ציר הזמן: תערוכה היסטורית נפתחה במרכז הרפואי לגליל

תערוכה היסטורית נפתחה במרכז הרפואי לגליל
תערוכה היסטורית נפתחה במרכז הרפואי לגליל

בפרוזדור הרנטגן שבמרכז הרפואי לגליל בנהריה נחנכה היום (שלישי) תערוכה חדשה, תחת הכותרת "המרכז הרפואי על ציר הזמן".
התערוכה כוללת 20 פוסטרים מרשימים, המתארים את ההיסטוריה של המרכז הרפואי, מאז הקמתו כבית יולדות מאולתר באחד הפנסיונים בנהריה בשנת 1947, ועד שהפך למרכז הרפואי השני בגודלו צפונית לתל אביב והגדול ביותר בגליל.
את התערוכה יזמה עמותת הידידים של המרכז הרפואי, כחלק מפעילותה לטיפוח סביבה מעודדת החלמה.
על היוזמה, איסוף החומר וההפקה, שארכו חודשים ארוכים, עמלה מנהלת הפרויקטים בעמותה, ד"ר מיכל קולן (שגם הנחתה את האירוע), יחד עם רוני טלמור.
השתיים ערכו עבודת תחקיר מדוקדקת, שכללה איסוף תמונות היסטוריות ופגישות עם אנשים רבים, ובהם מנהל המרכז הרפואי לשעבר, פרופ' שאול שאשא ז"ל, בטרם הלך לעולמו, אשר סיפר להן על השנים הראשונות.
באירוע נישאו דברי ברכה ע"י מנהל המרכז, פרופ' מסעד ברהום; יו"ר עמותת הידידים, מיכאל אילוז, ורב העיר נהריה, הרב ישעיהו מייטליס, שנפגש אף הוא עם מפיקות התערוכה במסגרת העבודה המקדימה.
פרופ' ברהום אמר בדברי הברכה: "אי אפשר לחלוף מול התמונות שבתערוכה ולא להתרגש. בכוחן של התמונות להסביר לא רק על מבנים, שירותים או טיפולים, אלא בעיקר על הרוח, הדחף והתשוקה שבערה – ולשמחתי עדיין בוערת – בקרב האנשים, לייצר כאן אי של החלמה, טיפול, רווחה ומזור".
ד"ר מיכל קולן גילתה, כי התערוכה כוללת טעימה קטנה ממבחר גדול של תיעוד ותמונות, וכי בעתיד ייבנה בין כתלי המרכז הרפואי מוזיאון אינטראקטיבי שיעמוד לרשות הקהל הרחב, לרבות סטודנטים לרפואה, שוחרי היסטוריה ותלמידים ממוסדות חינוך באזור.
בין המכובדים שהגיעו לאירוע היו מנהל המרכז הרפואי לשעבר, ד"ר אליצור חזני בן ה-89; דפנה שאשא, אלמנתו של פרופ' שאשא ז"ל, ומנהלת הסיעוד הקודמת, רונית קלמן, שפרשה לגימלאות.
פרופ' ברהום ומיכאל אילוז העניקו תעודות הוקרה להנרי מימון, גימלאי המרכז, שהעמיד לרשות התערוכה את ארכיון התמונות הפרטי שלו; לדפנה שאשא; למאיה בר לב, מנהלת המוזיאון לתולדות נהריה "בית ליברמן", ולרוני טלמור, אחת מאוצרות התערוכה.
בחלק האמנותי בוצעו שירים ע"י דמיטרי דנובסקי, עמירן סיני, זאב שביט ואיציק שור, חברי מקהלת המרכז הרפואי.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.