צ'יצ'ה נגד מסי: "צריך שיהיה לו כבוד גדול יותר ליריבה"

ברזיל זכתה בקופה אמריקה אחרי ניצחון על פרו 1:3. מאמן הסלסאו סגר חשבון עם קפטן ארגנטינה. מרקיניוס עקץ את מסי: "כשהשופטים לטובת ברצלונה או ארגנטינה הוא אף פעם לא דיבר על שחיתות". טיאגו סילבה הזכיר את השיפוט הנוראי בהפסד לברצלונה 6:1: "אף שחקן של פ.ס.ז' לא בכה על השיפוט אז"
ברזיל זכתה בקופה אמריקה אחרי ניצחון 1:3 בגמר על פרו לראשונה מאז 2007. התוצאה לא היתה מפתיעה, אבל ברזיל עדיין חוגגת זכייה חמישית בטורניר כשהיא מארחת אותו. הסלסאו סיימו את כל הטורניר עם שער אחד בודד שספגו. גבריאל ז'סוס כבש, בישל והורחק בגמר. דני אלבס נבחר לשחקן המצטיין ואברטון שכבש שער ראשון לתגלית וגם לשחקן המצטיין בגמר.
דני אלבס שזכה בתואר ה-40 בקריירה שלו יותר מכל שחקן אחר ומקדים את ריאן גיגס (36), ויטור באהיה וקני דאלגליש (35), ליאו מסי (33), צ'אבי ואינייסטה (32 כ"א), זלאטן איברהימוביץ' וג'רארד פיקה (31 כל אחד), פלה (28) ו-כריסטיאנו רונאלדו (27). אלבס תמך אחרי המשחק במאמן צ'יצ'ה שהיו ספקות לגבי המשך עבודתו בנבחרת. "הקפטן של הספינה הוא צ'יצ'ה", אמר אלבס. למרות שלמאמן יש חוזה עד 2022 הוא נאלץ לומר לפני המשחק שהוא לא עוזב. על המשחק אמר אלבס: "זה תמיד מיוחד לשחק במראקנה. זה הבית שלנו".
צ'יצ'ה סגר חשבון עם ליאו מסי אחרי שזה טען שברזיל ניהלה את הטורניר ועשתה הכל כדי שתוכל לזכות בו: "מסי הוא שחקן שהערכתי כאחד שהוא חוצן והשחקן הכי טוב בעולם, אבל הוא צריך שיהיה לו כבוד גדול יותר ליריבה שמנצחת אותו ולקבל את המצב בו הוא מנוצח".
המאמן אמר שגם ברזיל סבלה בקשיים מצד השיפוט בטורניר: "היו החלטות שנשרקו גם נגדנו כמו היד של טיאגו סילבה שהוליכה לפנדל לזכות פרו. אז מסי צריך להיות זהיר במסקנות שלו. שיחקנו בצורה הכי נקייה נגד ארגנטינה ולאורך כל הטורניר. מסי הורחק שלא בצדק כי מי שהיה צריך להיות מורחק הוא גארי מדל במשחק על המקום השלישי. גם אנחנו סבלנו מהשיפוט. פסלו לנו שער חוקי נגד ונצואלה והפנדל היום לא היה פנדל".
גם הבלם מרקיניוס סגר חשבון עם מסי וטען: "זה מתסכל שהשחקן הכי טוב בעולם טוען שניצחנו רק בזכות השופטים. כאשר השופטים היו בעבר טובת ברצלונה או נבחרת ארגנטינה הוא לא דיבר על שחיתות. אם הוא מפסיד הוא צריך לקבל את זה. אנחנו הפסדנו במונדיאל האחרון נגד בלגיה למרות ששיחקנו טוב וצריך לדעת אי להפסיד". בלם פ.ס.ז' והנבחרת טיאגו סילבה טען שהשופט דניז אייטקין הביא לבארסה את הניצחון המפורסם שלה על פ.ס.ז' 1:6 ואמר: "אני מבין את מסי שהוא דיבר מתוך הכאב של ההפסד ולפעמים כשאתה מפסיד אתה מנסה להוציא את האשמה ממך ולהעביר אותה לאחר. הוא לא דיבר מתוך רוע, אבל כשהשופט אייטקין שפט בצורה מצחיקה נגדנו באלופות באותו הפסד 6:1 אף שחקן מפ.ס.ז' לא האשים את השופט. לא גנבנו אף זכייה בטורניר".
אברטון שהחל את הטורניר אלמוני וכבש אחרי בישול ענק של ז'סוס אמר: "במשחק בחצי הגמר נגד ארגנטינה הייתי שקט. לא בלטתי. הכנסתי לראש שאני צריך לתת הכל ולהזיע דם עבור החברים שלי. מגיע לנו ברכות על משחק גדול". הכינוי של אברטון הוא סבוליניה (בצל קטן), דמות קומיקס. צ'יצ'ה ביקש ממנו אישור לקרוא לו כך – השחקן אמר שזה יהיה מוזר אם יקרא לו אברטון. גם בת הזוג קוראת לו כך – כשהיא מתעצבנת עליו.
ז'סוס שהיה לו כאמור טורניר ענק אמר: "אני רוצה להתנצל על ההרחקה. יכולתי להימנע מזה. אני עוד צריך לגדול כשחקן". בירידה מהדשא ז'סוס הספיק לבצע שתי תנועות ידיים: השופט לקח כסף לכיס ו"חכה חכה".
מאמן פרו ריקרדו גרקה שהוליך את הנבחרת לגמר הראשון שלה בקופה מאז 1975 בו ניצחה את קולומביה 0:1 אמר: "ברזיל ניצחה בצדק. היינו במשחק, אבל השער השני שבר אותנו מעט. ברזיל ניצלה את ההזדמנויות שהגיעה אליהן. מעבר לכאב בהפסד עשינו את הדרך הנכונה. זו ההרגשה שיש לי".
נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו שהוא דמות שנויה במחלוקת שהגיע למשחק זכה לכתף קרה מצ'יצ'ה שהיה קר איתו מאוד וברח מהתמונה כשהנשיא בא להצטלם עם השחקנים. הבלם מרקיניוס מפ.ס.ז' בכלל התעלם ממנו.
השוער אליסון זכה בתואר שוער הטורניר וצירף זכייה בתואר השוער המצטיין של הפרמיירליג העונה ושל ליגת האלופות. איזה שנה לאליסון.
www.facebook.com/Zelazo11
כיתוב: נבחרת ברזיל חוגגת (חשבון הטוויטר של ההתאחדות הברזילאית)

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.