רכבת ישראל מסכמת את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2020

רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל

29.6.19, מפרסמת רכבת ישראל את תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2020.

ביצועי החברה ברבעון המדווח ובכלל זה ההכנסות ממגזר הנוסעים ומספר הנסיעות שבוצעו, הושפעו משמעותית ממשבר הקורונה. עם תחילתו של המשבר בחודש פבר' נרשמה ירידה חדה במספר הנסיעות, וכן דילול של קווי הנסיעה בחודש מרץ עד כדי הפסקה מוחלטת בתאריך 26.3.20, בהנחיית הממשלה.

במהלך הרבעון ועל רקע הפסקת תנועת רכבות הנוסעים, האיצה רכבת ישראל פרויקטים רבים בתחום התשתית, החישמול, שדרוגי תחנות, תחזוקת צי הנייד ועוד. האצה זו הביאה לחיסכון של כ-150 ימים של הפסקת שירות רכבות הנוסעים, והקדמה של לוחות זמני הפרויקטים השונים.

הרכבת סיימה את הרבעון המדווח ברווח כולל של 32.7 מיליון שקלים, כולל השבת ערך בסך 49 מיליון שקלים. זאת לעומת רווח כולל של 5.3 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, כולל השבת ערך של 23 מיליון שקלים. 

סך הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו לכ-606.5 מיליון שקלים בהשוואה לכ-613.5 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.

ההפסד התפעולי התזרימי (EBITDA)  ברבעון המדווח עמד על 31.6  מיליון שקלים לעומת הפסד של 7  מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.

החברה נמצאת במגעים עם המדינה לתיקון הסכם הפיתוח וההפעלה כדי שישקף באופן מיטבי את העלויות שמושתות עליה, ואת הסובסידיה שאמורה החברה לקבל, ובכך לשקף באופן מיטבי ומהימן את התוצאות העסקיות שלה.

הסעת נוסעים:

·        ממוצע הנסיעות היומי ברבעון המדווח עמד על 215 אלף נסיעות, ירידה של 16 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (253 אלף).

·        ממוצע הנסיעות היומי בימי העומס (ראשון וחמישי), עמד ברבעון המדווח על 241 אלף נסיעות, ירידה של 10.7 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (270 אלף). 

·        ברבעון הראשון לשנת 2020 בוצעו 14 מיליון נסיעות, ירידה של 19 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ( 17.3 מיליון).  

·        ההכנסות מהסעת נוסעים ברבעון המדווח עמדו על 148 מיליון שקלים, לעומת כ-180 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. 

·        נתוני הנסיעות והכנסות הרכבת ממגזר הנוסעים הושפעו משמעותית, כאמור, ממשבר הקורונה אשר הביא לירידה במספרי הנוסעים ודילול קווי נסיעה עד כדי הפסקה מוחלטת של תנועת הרכבות, בהנחיית הממשלה.

דיוק רכבות נוסעים 

·        ממוצע דיוק הרכבות ברבעון הראשון לשנת 2020 עמד על 89.3 אחוזים, לעומת 90.1 אחוזים ברבעון המקביל אשתקד.

·        נתון הדיוק ברבעון זה הושפע משמעותית ממשבר הקורונה אשר הביא לשינויים בקווי הנסיעה. כמו כן הושפע נתון הדיוק מהפסקת תנועת הרכבות בין תחנות ב"ש ואשקלון, בין התאריכים 24-26.2,  בשל הנחיות פיקוד העורף.

·        ככלל נתון הדיוק מושפע מהמחסור במסילות ובקרונות, בדגש על מסילות החוף החסרות והמחסור והגודש במסילות איילון, אליהן מתנקזת כ-80 אחוזים מתנועת הרכבות בארץ. כמו כן מושפע משמעותית מהחרפת העומסים בתחנות וברכבות, בעיקר בשל עמידה ארוכה של הרכבות בתחנות, והתארכות זמני העלייה והירידה מהרכבות הצפופות. זאת לצד גידול עצום בכמות זוגות האופניים המועלים לרכבת, מה שמוביל להתארכות נוספת בזמני הירידה והעלייה לרכבות.

מגזר המטענים

·        ברבעון הראשון של 2020 הובילה רכבת ישראל כ-2 מיליון טון השווה להובלה בתקופה מקבילה.

·        הכנסות הרכבת מהובלת מטענים עמדו על כ-44.5 לעומת  42 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.

·        הפסדי מגזר המטענים ברבעון הראשון עמדו על 8  מיליון שקלים לעומת הפסד של 15 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

·        ההפסד מיוחס בין היתר להפסקות תנועה יזומות לצורך עבודות תשתית ופיתוח ובכלל זה הסבת רשת המסילות להנעה חשמלית. בשנת 2019 החלה רכבת ישראל בביצוע פרויקט המסילה המזרחית אשר תהווה ציר עוקף למסילות החוף ופרוזדור איילון, ותגדיל משמעותית של הגמישות התפעולית של רכבת ישראל וכן את פוטנציאל שינוע המטענים. 

·        הובלה באמצעות הרכבת יקרה יותר בהשוואה למשאיות, ולכן נדרשת סובסידיה ממשלתית המשקפת את האינטרס הלאומי שהינו הפחתת הגודש בכבישים, הזיהום, ותאונות הדרכים. בשל כך, נעשית ההובלה כיום בעלויות שאינן משקפות את עלויות ההובלה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.