רשות נחל הקישון: אתר לינת הקורמורנים בקישון שומר על מעמדו בראש אתרי הלינה בארץ

רשות נחל הקישון
צילום:מעיין זרביב ציון, רשות נחל הקישון

 מרשות נחל הקישון נמסר כי מנתוני הספירה הארצית נמצאים בקישון 2,762 פרטים של המין קורמורן גדול  ומושבת לינת הקורמורנים במורד הנחל היא בין הגדולות והמשמעותיות בארץ.

כמו בכל שנה, בתחילת ינואר, בוצעה ספירה ארצית של הקורמורן הגדול באתרים שונים בארץ, בתוכם אתר הלינה על שדרת עצי האקליפטוס במורד נחל הקישון, באזור גשר ההסתדרות בחיפה. הספירה נעשית בזריחה, עם אור ראשון, כאשר העופות ממריאים מעצי האקליפטוס לכיוון מזרח לתור אחר מזון, כל פרט מהקבוצה שמתעופף נספר.
באתר הלינה בנחל נספרו 2,762 פרטים של קורמורנים, כאשר מספר הפרטים שנספרו בקישון השנה דומה לשנה שעברה.
את הספירה ביצעו ממונת האקולוגיה ברשות נחל הקישון, מעיין ציון, ממונה הפיקוח ברשות נחל הקישון, אלון בן מאיר וראש תחום סביבה, איתן צנטנר.
הקורמורן הגדול חורף בישראל בקבוצות, מגיע לארצנו בתקופת הסתיו והחורף, ונשאר באזורינו עד האביב בסוף חודש מרץ- תחילת אפריל. הקורמורן ניזון מדגים וצד את מזונו בצלילה במים רדודים.
אתר הלינה בקישון נכנס לרשימת אתרי הלינה שנספרים משנת 2007, לאור הימצאות אתר זה אטרקטיבי במיוחד לקורמורנים המתבטא בעושר דגה. בשנים האחרונות, המשרד להגנת הסביבה ורשות נחל הקישון פועלים לשיפור מתמיד באיכויות המים המטופלים המוזרמים לנחל. קיימת עלייה בעושר בעלי החיים, אשר מייצרת תנאי מחיה מספקים לעופות המים. להקת הקורמורנים באתר לינה זה שומרת על גודלה ומצביעה על ביסוסה באזור בשנים האחרונות.
לדברי שרון נסים, מנכ"לית רשות נחל הקישון: "בימים מורכבים וקשים אלו, מרגש ומשמח לראות שהטבע ממשיך לשגשג ומראה לנו רגעים יפים של נחת. אוכלוסיית הקורמורנים בקישון שומרת על גודלה ואנו ממשכים לפעול לשיקום הנחל ושמירה על מתנות הטבע לאורכו. הרשות פועלת לפתח שרשרת פארקים מאגמי נשר עד לפארק מורד הנחל שבו יוקם פארק הצפרות הלאומי במלחת הקישון. בפארק יוצפו בריכות 'הבוצה' הישנות שפונו וישוקם נוף המלחה, לאורכו יוקמו מסתורי מצפור לצפייה בעופות מים השוכנים בנחל".

צילום:מעיין זרביב ציון, רשות נחל הקישון

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.