ראש עיריית עכו ויו"ר מועצת הגליל, שמעון לנקרי, יוצא יחד עם 94 רשויות בגליל בקריאה דחופה לראש הממשלה, שר האוצר ושר החינוך לסיוע מכספי החירום לצורך החזרתם לפעילות סדירה של המרכזים הקהילתיים בגליל, אשר נמצאים בסכנה קיומית.

פוזיציה!
פוזיציה!

ראש העיר עכו, שמעון לנקרי המכהן כיו״ר מועצת הגליל: "למרכזים הקהילתיים תפקיד משמעותי ומכריע בעת הזו, בהחזרת הקהילות לשגרת חירום. ללא המרכזים הקהילתיים לא יתאפשר לתת מענה מלא של שבוע עבודה מלא להורים הנחוצים לשוק העבודה ולכניסה למעגל המפרנסים. המרכזים הקהילתיים שפעלו נמרצות לצדינו בעת החירום, מצויים כרגע בסכנה קיומית".

ראש העיר עכו ויו"ר מועצת הגליל, שמעון לנקרי, יחד עם ראשי הרשויות מ- 94 רשויות בגליל יוצאים בקריאה דחופה לראש הממשלה, שר האוצר ושר החינוך לסיוע מכספי החירום לצורך החזרתם לפעילות סדירה של המרכזים הקהילתיים בגליל.

רשויות הגליל רואות עצמן שותפות ומחויבות להחזרת הקהילות לשגרה ולהחזרת מערכת החינוך לתפקוד אופטימלי, על מנת לסייע: בשיקום החברה והכלכלה המקומית על ידי מתן מסגרות חינוך שתאפשרנה לאלפי בתים לחזור לעבודה ולתרום לשיקום הכלכלה והחברה הישראלית.

על מנת שיוכלו לעשות זאת, זקוקות הרשויות למרכזים הקהילתיים.

לנקרי מציין בפנייתו, כי המרכזים הקהילתיים הם זרוע הביצוע של ראשי הרשויות להענקת שירותים חברתיים וקהילתיים, שירותי פנאי, חינוך בלתי פורמאלי, תרבות וספורט וכי למרכזים הקהילתיים תפקיד משמעותי ומכריע בעת הזו בהחזרת הקהילות לשגרת החירום.

ללא המרכזים הקהילתיים, לא ניתן יהיה לפתוח בשבוע הקרוב את תכנית ניצנים ואת הצהרונים וכן לא ניתן יהיה לפתוח מסגרות משלימות, אשר תאפשרנה לתת מענה של שבוע עבודה מלא להורים הנחוצים לשוק העבודה ולכניסה למעגל המפרנסים.

הסיוע יאפשר אף להשיב למעגל העבודה את אלפי עובדי המרכזים שיסייעו בהפעלת מערך התכניות שנמנו לעיל, ובכך לצמצם את אחוזי האבטלה ביישובי הגליל.

לנקרי ציין , כי ראשי הרשויות תומכים במרכזים הקהילתיים בזמן שיגרה באמצעות משאבים רבים, זאת על מנת לשמור ולחזק אותם כמרכיב חיוני למרקם החיים החברתיים והחוסן הקהילתי.

הנזקים הכספיים ואובדן ההכנסות שנגרמו להם בעקבות השבתת המשק לא מאפשרים החזרתם לתפקוד, ולרשויות אין את המשאבים לתמוך בהם כלכלית ולפעול באמצעותם להבראת הקהילות.

המרכזים הקהילתיים שפעלו נמרצות לצדם של ראשי הרשויות בעת החירום מצויים כרגע בסכנה קיומית.

השבתת הפעילות השוטפת שנגזרה על המרכזים הקהילתיים, מאמצע מרץ, הכניסה אותם למשבר כספי עמוק המעמיד בסכנה מוחשית את המשך קיומם.
קרדיט:  דובר עיריית עכו 

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.