עיריית נוף הגליל חנכה הבוקר ( שישי) כביש חדש על שמו של השוטר רס"ב אמיר חורי, תושב העיר שנרצח בעת שהגן על אזרחים בפיגוע בבני ברק.

כביש 102 החדש, שמחבר את המרכז המסחרי מול הרים בנוף הגליל לשכונת זאב ולאזור התעשייה ב' , נקרא החל מהיום " דרך אמיר חורי" על שמו של גיבור ישראל, אמיר חורי ז"ל. .

טקס חנוכת הכביש התקיים הבוקר בהשתתפות ראש העיר , רונן פלוט, מפקד מחוז הצפון במשטרה, ניצב שוקי חתואכה, מ"מ מפקד מרחב העמקים, ניצב משנה רן אופיר, מפקד תחנת משטרת נוף הגליל סנ"צ גיל משולם ואזרחים רבים. משפחת חורי הגיעה בהרכב מלא, ההורים, ג'אריס וסמיה, שלושת ילדיהם לינה, ויויאן ומייקל וכן שני חברתו של אמיר והוריה. "הדרך של אמיר הייתה טובת לב, מלאת נתינה ואהבה לכולם" אמר אביו ג'אריס ובדמעות שיחזר את הרגע שבו נודע לו על הבשורה המרה " התקשרתי לאמיר והוא לא ענה. צעקתי תענה, תענה בבקשה אבל הטלפון היה סגור. כששמעתי ברדיו דיווח על כך שהודעה נמסרה למשפחתו של ההרוג לרגע הוקל לי כי אלי לא הגיעו להודיע שום דבר אבל אחר כך ראיתי את אנשי המשטרה והבנתי. גם ראש העיר רונן פלוט הגיע ולא עזב אותי באותו הלילה, שעות ישבנו יחד, התחבקנו ובכינו"

ראש העיר רונן פלוט אמר "הדרך של אמיר חורי ז"ל בחייו ובמותו הטרגי היא דרך של שלום, אחדות, נתינה, אומץ לב והקרבה למען הזולת. בדרכו המיוחדת אמיר הפך סמל לגבורה, הוא תמיד יישאר בתודעה הלאומית גיבור ישראל שהציל בגופו חיים רבים של אנשים והקריב את חייו למען אחרים. אמיר סלל לנו דרך של חיבור ואהבה"

מפקד מחוז הצפון, ניצב שוקי חתואכה דיבר בטקס על גבורתו של אמיר שחתר למגע ולא חשש לסכן את חייו על מנת להציל אחרים "נכנסת לנו ללב" אמר למשפחת חורי " לעולם אמיר חורי ישאר גיבור ישראל"

לטקס הגיעו גם אזרחים רבים מרחבי הארץ. אחד מהם אברם תושב נתניה ריגש את הקהל שביקש להקדיש למשפחת אמיר שיר תפילה.

השוטר אמיר חורי ז"ל נפל בעת מילוי תפקידו בעת שהוזנק לזירת פיגוע קטלני בלב בני ברק. חתירתו למגע אל מול המחבל ופעילותו האמיצה הצילה חיים רבים ומנעה אסון כבד. אמיר חורי ז"ל נטמן בחלקה הצבאית של בית העלמין בנוף הגליל. לאחר נפילתו העירייה יזמה מרוץ ארצי לזכרו בהשתתפות משטרת ישראל ואזרחים מכל רחבי הארץ. מרוץ חורי השני יתקיים ב 2/6 בשעה 07:00 בבוקר מחניון נופארק בנוף הגליל.

דרך חורי נמצאת בסמוך לתחנת משטרת נוף הגליל ולכיכר השוטרים. אביו, ג'ריס חורי, איש משטרה לשעבר הודה על המחווה וציין כי בנו היה מסור לשירות במשטרה וראה בו שליחות ממדרגה ראשונה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.