עידו עוז מחברת חכם משכנתאות מסביר: מה ההבדל בין משכנתא ראשונה, מחזור ואיחוד?

משכנתא ראשונה או מחזור משכנתא
קרדיט תמונה: pixabay

עידו עוז הגיע לעשות סדר לכל מבקשי ההלוואות והמשכנתא באשר להבדלים בין המשכנתא הראשונה, מחזור משכנתא ואיחוד משכנתא והלוואות. במאמר שלפניכם תוכלו לקרוא את כל מה שרציתם לדעת בנושא, וכיצד כדאי לכם לפעול במקרה שבו אתם רוצים לשפר את תנאי ההלוואה שלכם.

משכנתא ראשונה לרוכשי הדירות החדשים

אנשים שמעולם לא לקחו הלוואה או משכנתא, וכעת מרגישים שהם מוכנים לנקוט צעד חשוב זה, מגיעים אל הבנקים בפעם הראשונה ומקבלים הצעות למשכנתא בהתאם למצב הכלכלי שלהם. כדי לקבל משכנתא מהבנק תצטרכו לעמוד בכמה תנאים: תצטרכו הון עצמי של 25% לפחות משווי הנכס ולהציג יכולת החזר לטווח הרחוק של המשכנתא. גורמים נוספים שישפיעו על ההחלטה של הבנק לתת לכם משכנתא היא הגיל שלכם, מצב הבריאות שלכם, מצב הנכס מבחינה משפטית ודירוג אשראי חיובי בחברת BDI. עידו עוז מציין שחשוב לעשות סקר שוק ולקבל הצעות מכמה בנקים וגורמים מלווים, כי הבנק הראשון שתפנו אליו הוא לא בהכרח זה שייתן לכם את ההצעה הכי משתלמת, והוא ממליץ גם להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות מקצועי, שידבר בשמכם עם כל הבנקים ויתמקח איתם על התנאים של כל עסקה כדי שתקבלו את העסקה הנוחה ביותר שמתאימה בדיוק למצב הכלכלי שלכם.

מחזור משכנתא

מחזור משכנתא הוא מושג הרלוונטי למי שכבר יש לו משכנתא, אך הוא מעוניין לשנות ולשפר את תנאיה. עידו עוז מסביר שזהו תהליך המתבצע מול הגורם שהלווה לכם את המשכנתא הקיימת, ובו כל התנאים של המשכנתא משתנים וחלים על סכום המשכנתא הנוכחי (בניכוי כל התשלומים שכבר החזרתם לבנק או לגורם המלווה). במחזור משכנתא אתם בוחרים מחדש את מסלולי הריבית ויכולים גם לפרוס מחדש את יתרת ההלוואה כדי לסיים איתה מהר יותר, או לחילופין להאריך עוד את זמן ההלוואה. גם כאן עידו עוז ממליץ לקבל ליווי מקצועי של יועץ שאינו מטעם הבנק, כדי שהוא ידאג לאינטרסים שלכם ולא לאלו של הגורם המלווה.

אם אתם מעוניינים להעביר את המשכנתא שלכם מגורם מלווה אחד לאחר, תצטרכו לעבור תהליך של מחזור משכנתא שבו אתם פורעים מוקדם מן הצפוי את המשכנתא הקיימת באמצעות המשכנתא החדשה שאתם מקבלים מהגורם המלווה החדש. מחזור משכנתא אצל אותו הגורם המלווה מאחד לכם את שני השלבים האלו לשלב אחד של מחזור וקביעת תנאים חדשים ליתרה.

איחוד משכנתא והלוואות

איחוד משכנתא והלוואות הוא צעד רלוונטי למי שיש עוד הלוואות פרט למשכנתא על הנכס שרכשו. עידו עוז מסביר שבמקרה זה, הבנק או הגורם המלווה של המשכנתא "יאסוף" את כל ההלוואות שיש לכם מכל הגורמים ובעצם יעשה תהליך של מחזור משכנתא – אתם תפרעו את חובכם לכל חברה שיש לכם אצלה הלוואה, וכל ההלוואות שלכם יאוחדו למשכנתא אחד תחת גורם אחד. כך תימנעו מתהליך מייגע של פיזור תשלומים לכל מיני גורמים, ותוכלו לקבל משכנתא חדשה בתנאים נוחים המתאימים לכם.

אל תהססו להתייעץ עם המומחים

עידו עוז מדגיש את החשיבות של ייעוץ מקצועי בדרך לקבלת עסקה משתלמת – זה לא משנה אם אתם מתכננים לקחת משכנתא ראשונה, אם אתם רוצים למחזר משכנתא קיימת או שאתם צריכים לאחד אותה עם הלוואות אחרות שלכם, יועץ המשכנתאות המומחה שילווה אתכם לאורך כל הדרך יוכל לעזור לכם לקבל תנאים נוחים יותר למשכנתא ולוודא שאתם מבינים הכול ושאתם יוצאים מרוצים מהעסקה החדשה.

סיכום

עידו עוז מסביר שמשכנתא ראשונה היא ההלוואה הגדולה והארוכה הראשונה של לקוח, שצריך לעמוד בתנאים ההתחלתיים של הגורם המלווה. מחזור משכנתא הוא הכנת חוזה ותנאים חדשים ליתרת המשכנתא שלא שולמה עדיין, ואיחוד משכנתא הוא תהליך שבו מאחדים את המשכנתא עם כל ההלוואות הקיימות.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.