נפתח מעון יום שיקומי חדש לפעוטות עם מוגבלות בנהריה

נפתח מעון יום שיקומי חדש לפעוטות עם מוגבלות בנהריה
נפתח מעון יום שיקומי חדש לפעוטות עם מוגבלות בנהריה, צילום: אלווין ישראל

קרן סטרול מנהלת סניף צפון באלווין ישראל: "מעון היום השיקומי שניפתח נותן מענה לפעוטות מהאזור אשר נאלצו עד כה לקבל את השירות בערים סמוכות וכעת יוכלו לקבלו ליד הבית"

מעון יום שיקומי חדש נפתח בשבוע שעבר באירוע חגיגי ומרגש בנהריה. מעון זה הינו המעון השיקומי ה-2 שנפתח בעיר והוא מהווה מסגרת חינוכית, טיפולית ושיקומית הנותנת מענה לפעוטות עם מוגבלות עד גיל 3, אשר נאלצו עד כה לקבל את השירות בערים סמוכות. המעון החדש, אשר החל לפעול בתחילת ספטמבר מיועד לפעוטות עם אוטיזם והוא מצטרף כאמור למעון נוסף הפועל בעיר ומופעל על-ידי עמותת אלווין ישראל. באירוע הפתיחה החגיגי השתתפו הפעוטות והוריהם, מנכ"ל העירייה, דוד אלחיאני ומנהלת האגף לשירותים חברתיים בעירייה, עירית לזרוף, מפקחת מחוזית במשרד הרווחה, איילת רונן-כהן, מנכ"לית אלווין ישראל, מרגלית פילר, הנהלת הסניף וצוות המעון.

המבנה המשמש את מעון היום החדש עבר שיפוץ, חידוש והתאמה למטרותיו החדשות, כולל הצטיידות בציוד שיקומי המותאם לצרכי הפעוטות ומקדם את התפתחותם. המקום מופעל על ידי אלווין ישראל המפעילה מגוון מעונות יום שיקומיים לגיל הרך ברחבי הארץ.

"מעונות יום שיקומיים מספקים שירותי שיקום וטיפול מקיפים לפעוטות עם עיכוב התפתחותי, או אוטיזם, בשנות ההתפתחות הראשונות והנם תולדה של מחקרים המלמדים, שהתערבות מוקדמת הנה משמעותית לקידום ולמימוש יכולותיהם של פעוטות" מסבירה קרן סטרול, מנהלת סניף הצפון באלווין ישראל. "תוכנית הפעילות במעון היום השיקומי תואמת את סדר היום במסגרות החינוך הרגילות לגיל הרך, בתוספת סל טיפולים הכולל בין השאר ריפוי בעיסוק, קלינאיות תקשורת, פיזיותרפיה וטיפול רגשי. לצד ליווי ותמיכה בהורים והמשפחה. תודתי העמוקה לעיריית נהריה; לראש העירייה ומנהלת האגף לשירותים חברתיים על השותפות האמיצה והשקעה המשותפת בשיפוץ והתאמת המעון לרווחת הפעוטות".

ראש עירית נהריה, רונן מרלי: "מדובר ביום חג לחינוך בעיר, בנהריה הכל מתחיל בחינוך! מדובר על חלק משמעותי בחזון העירוני שמוביל אותנו מדי יום ומבטיח כי נהריה תהיה בית לכל החיים. נהריה מהווה דוגמה לרשות מובילה במתן מענה חינוכי במעונות יום, גנים ובתי ספר לילדות ולילדים עם צרכים מיוחדים בליווי מעטפת חינוכית ומקצועית תומכת גם לבני המשפחות שלהם. אני מברך על שיתוף הפעולה עם אלווין ישראל ושמח על הזכות להיות חלק מהצעד המרגש הזה למען ילדי העיר ומשפחותיהם".

ענת, אמו של א' פעוט עם אוטיזם: "מעון היום נותן לנו ולהורים נוספים מנהריה מענה הולם לצרכים של הילדים שלנו. עד כה נאלצו הפעוטות הרכים שלנו להיטלטל בפקקים לערים אחרות ועכשיו הם זוכים למעון חדיש ליד הבית ובתוך הקהילה".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.