חדש בחיפה: כיכר קרני יוסף

כיכר ע״ש פרופ׳ קרני יוסף נחנכה הבוקר
קרדיט: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

כיכר ע״ש פרופ׳ קרני יוסף נחנכה הבוקר (שני, 14.11) במעמד רה״ע חיפה בפינת הרחובות מימוני והפועל בהדר.

בנוכחות רה״ע חיפה, עינת קליש רותם, חבר המועצה ניר שובר, בני משפחה וקרובים נחנכה הבוקר בפינת הרחובות מימוני והפועל בשכונת הדר כיכר להנצחתו של פרופ׳ יוסף קרני ז״ל (1911-2010) על עשייתו ותרומתו רבת השנים למדינת ישראל בכלל ולעיר חיפה בפרט.

בצעירותו, בעת לימודיו בבית הספר התיכון הצטרף קרני כלוחם לארגון ״ההגנה״ והיה ממקימי חטיבת כרמלי.
הוא השתתף בשחרור העיר חיפה ושימש כמזכיר הכללי של הארגון. לימים היה ממקימי צה״ל, הגיע לדרגת אלוף משנה ושימש כסגן ראש אכ״א וכראש מינהל הסגל.

קרני התגורר בחיפה למעלה מ-70 שנה ותרם רבות לעיר בתחומים שונים: הוא היה חבר מועצת העיר חיפה וראש הוועדה העירונית לבניין ערים, שימש כיו״ר ועדת ההיגוי ויו״ר הועדה לצמצום זיהום האוויר בחיפה והסביבה.
קרני פעל כחבר הוועדה לתכנון פיזי של אוניברסיטת חיפה ובוועדה הלאומית לקידום החינוך המדעי לנוער.
בעולם האקדמיה שימש כפרופסור אמריטוס בפקולטות להנדסה אזרחית וארכיטקטורה בטכניון.
הוא כיהן כראש התחנה לחקר הבניה, ראש מוסד הטכניון למחקר ולפיתוח וכראש המדור ללימודי חוץ.

בשלל עיסוקיו ופועלו הרב, היטיב יוסף קרני לשרת לאורך חייו את צה״ל, את המדינה, את הפקולטה בטכניון ואת העיר חיפה מתוך מניעים ערכיים בצניעות ובאיפוק.

רה״ע חיפה, עינת קליש רותם: *״נדירים הם האנשים המשקיעים מחייהם ופועלים בצניעות וענווה למען החברה ולמען הזולת. יוסף קרני היה איש חזון, מעש ומופת אשר הקדיש חלק משמעותי מחייו לעיר חיפה, שהייתה כה יקרה לליבו. חנוכת הכיכר על שמו זוהי דרכנו להוקיר ליוסף תודה על פועלו ותרומתו לאורך השנים״.

בנו של יוסף, אייל קרני: זוהי הוקרה נפלאה לאבינו, אדם שפעל מתוך רוח התנדבות בתקופה שהיה צריך לבנות את הארץ. באופן סימלי, הכיכר על שמו נמצאת לא רחוק מהבניין ההיסטורי של הטכניון בהדר הכרמל שבו למד. אני רוצה להודות לכל מי שעסק בפרויקט הרחב להנצחתו של אבי״.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.