הצעד הראשון להחלמת המפרץ – הקמת פארק מורד נחל הקישון על ידי המדינה

מנכ"לית רשות נחל הקישון, שרון נסים, בעקבות זיהום המפרץ: "צעד ראשון להחלמת המפרץ- הקמת פארק מורד נחל הקישון"
הדמיה פארק מורד נחל הקישון

מנכ"לית רשות נחל הקישון, שרון נסים, אמרה השבוע בעקבות אירוע הזיהום במפרץ חיפה, כי המדינה חייבת לממן את הקמת פארק מורד נחל קישון כצעד ראשון להחלמת המפרץ מזיהום.

כזכור, בסוף השבוע האחרון ולאחר שכבר לפני כחודש התריעו התושבים על מטרדי ריח באזור, התרחש אירוע ובמסגרתו אירעה דליפה חמורה של גז דליק המהווה את אחד הרכיבים בגפ"מ. אירוע אשר גרם לשיתוק האזור כולו וכמעט גרם לאסון חסר תקדים.

מנכ"לית רשות נחל הקישון, שרון נסים: "למזלנו, האירוע החמור שהתרחש לא גרם לפגיעה בנפש, אבל זה לא היה רחוק מכך. מדובר במחדל לאומי בסמיכות למאות אלפי תושבים שנאלצו לחוות צריבות וקשיי נשימה. לשמחתנו, נמנע אסון בסדר גודל שלא ידענו כמותו. צודקת ראש העיר חיפה, עינת קליש רותם, כאשר היא אומרת שאין מקום למפעלים כאלה לידינו ואני תולה תקוות רבות בתכניתו של השר משה כחלון לפינוי מפעלי התעשייה המזהמת ממפרץ חיפה. השר כחלון הוא תושב חיפה והנושא מגיע מדם ליבו".

רשות נחל הקישון פועלת שנים ארוכות לשיקום נחל קישון ונאבקת בזיהום האזור על ידי התעשייה, לאחרונה רשמה לעצמה הרשות הצלחה בנושא, לאחר שוועדת הערר של המועצה ארצית לתכנון ובניה דחתה את ערר חברת נמלי ישראל ובכך אישרה את הקמת פארק מורד נחל הקישון, שאמור להשתרע על פני שטח של 950 דונם ולהפוך לריאה הירוקה המרכזית של חיפה ויישובי המפרץ כולו ולשרת למעלה ממיליון תושבים.

"כצעד ראשון להחלמת המפרץ, המדינה חייבת לממן את הקמת פארק מורד נחל קישון", אמרה מנכ"לית הרשות, "לא יכול להיות שתושבי חיפה והמפרץ יסבלו מזיהום מתמשך ולא יוכלו ליהנות מריאה ירוקה. המדינה הקימה ומימנה שני פארקים מטרופוליניים. האחד, בבאר שבע לטובת תושבי הדרום והשני פארק אריאל שרון לטובת תושבי המרכז. עכשיו הגיע תור תושבי חיפה והקריות ואני מתכוונת לפנות לממשלה החדשה שתכונן בקרוב ולדרוש ממנה מימון של הפארק שעלותו נאמדת ב 270 מיליון ₪".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.