בצפת מתרגשים: "רחוב על שם שמיר? כבוד גדול״

סאגת קריאת הרחוב על שמות של יצחק שמיר ז״ל הגיע עד לבירת הגליל. בשל הסאגה ומה שכינו בעיריית צפת ״פגיעה חמורה בכבודו של יצחק שמיר״, החליט ראש עיריית צפת שוקי אוחנה להעביר לוועדת בשמות בצפת הצעה לקריאת שכונה מרכזית ומשמעותית בצפת על שמות של שמיר.
צפת
צילום: עיריית צפת

החלטתו של ראש העיר התקבלה בפרגון רב בקרב תושבי צפת שהציפו את הרשתות החברתיות בקריאות תמיכה במהלך ופרגון להחלטה להנציח את שמיר בצפת: ״צפת עיר עם היסטוריה ענפה ואחת מהערים החשובות במדינה, אשמח להתגורר ברחוב שעל שמו של שמיר- זה כבוד גדול.״ ציינה טליה תושבת צפת.

כזכור, לפני כשבועיים הוצע למשפחת שמיר ששמו של רחוב המסגר יוחלף לשמו של שמיר אך לאחר מכן הודיעה וועדת השמות העירונית כי היא מסרבת לשינוי, נכדתו של שמיר תקפה את ההתנהלות ובעיריית תל אביב החליטו לקרוא לבית ספר בעיר על שמו.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה שהחליט להנציח את שמיר ולכבד את זכרו של ראש ממשלת ישראל לשעבר, ולקרוא רחוב בעיר על שמו, דרש בחינה של הרחובות המרכזים בעיר לקראת הפנייה לוועדת שמות. לדבריו: ״הסאגה של השבועיים האחרונים לא מכובדת ולא מכבדת את זכרו של אחד המנהיגים המרכזיים בהיסטוריה של המדינה. אעביר לוועדת שמות דרישה לקרוא לרחוב מרכזי ומשמעותי בצפת על שמו של שמיר. כבוד גדול לבירת הגליל שתהיה שכונה על שמו של שמיר״.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.