ביקור נשיא המדינה בעיריית חיפה

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נפגש היום בהיכל העירייה עם ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם.
לחלק מהפגישה הצטרפו גם מנהלי בתי החולים בעיר.

נשיא המדינה לצוותים הרפואיים:
"חשבנו שנוכל לגמור עם נגיף הקורונה בהתגייסות לאומית קצרת מועד, אבל נראה שפנינו למלחמת התשה"

״מערכת הבריאות, קופות החולים ובתי החולים הם החזית במערכה הקיומית הזו. הרופאים, האחיות ושאר אנשי הצוות עומדים בקו הראשון״

מנהל בית החולים בני ציון, ד"ר אוהד הוכמן, סגנית מנהל בית החולים רמב"ם, ד"ר מיכל מקל וסגנית מנהל בית החולים כרמל, ד"ר שני ברוש, נכחו בפגישה ומהם שמע הנשיא על ההתמודדות עם נגיף הקורונה: ״נגיף הקורונה מלמד את כולנו שיעור בענווה. אנחנו רגילים לדבר על האדם מול איתני הטבע, אך כאן אנחנו ניצבים מול נגיף זעיר, שמשתק במידה רבה, את החיים כפי שהיכרנו אותם. חשבנו שנוכל לגמור עם נגיף הקורונה בהתגייסות לאומית קצרת מועד, אבל נראה שפנינו למלחמת התשה. אנחנו צריכים ללמוד לחיות עם הנגיף, לצד הנגיף, להימנע עד כמה שניתן מהדבקה, ולקוות שבמהרה האדם יצליח לפתח חיסון וטיפול יעיל.״ עוד אמר: ״מערכת הבריאות, קופות החולים ובתי החולים הם החזית במערכה הקיומית הזו. הרופאים, האחיות ושאר אנשי הצוות עומדים בקו הראשון. אני יודע שגם בשעת שגרה, אתם בעומס רב, ובחודשים האחרונים, אתם בעומס יוצא דופן."

"קטיעת שרשרת ההדבקה בתוך בתי החולים ומחוצה להם דורשת שיקול דעת, נחישות, והקפדה על הכללים," המשיך הנשיא והדגיש: "בימים אלו, אתם אנשי השטח שלנו והממשלה צריכה להיות קשובה לצרכים הבוערים העולים מהשטח, ולתובנות המועילות שאפשר להפיק רק מתוך מגע הדוק עם השטח. בתי החולים שלנו, ומכוני המחקר הרפואיים, לא רק נותנים שירותים מעולים לאזרחינו, אלא גם מהווים חוליה בלתי נפרדת מהמחקר הישראלי פורץ הדרך. אני מקווה שהתעוזה והיצירתיות הישראלית, יוכיחו את עצמן גם בעת הזו, ושנביא בשורה עולמית אמתית בתחום ההתמודדות עם הנגיף."

הנשיא הודה לראש העיר עינת קאליש ואמר: ״בחרתי לבקר היום בחיפה, כי חיפה היא עיר מגוונת. בין השורות שאנחנו מצופפים בימים האלה, במאבק בנגיף, אנחנו מוצאים יהודים, ערבים, מוסלמים ונוצרים. ימנים ושמאלנים. מכל הקבוצות, מכל המגזרים, מכל הקשת הפוליטית. השותפות הזאת צריכה להיות נר לרגלינו גם בשגרה, וגם בשדות נוספים. ואני מקווה ומאמין שזו תהיה המורשת ההיסטורית של התקופה הקשה והמורכבת הזו.״

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: "העיר חיפה מברכת את נשיא המדינה ראובן ריבלין. אנחנו מודים לך, כבוד הנשיא, על הביקור החשוב. אנחנו בחיפה פועלים בכל דרך כדי למגר את נגיף הקורונה. אנחנו מקיימים הערכות מצב על בסיס יומי ונמצאים בקשר רציף עם גורמי הממשלה, פיקוד העורף וכמובן מנהלי בתי החולים שהזמנו לכאן היום למפגש בהיכל העירייה. תושבי חיפה, מכל המגזרים, נשמעים להנחיות משרד הבריאות כמעט ללא יוצאים מהכלל וכולנו מקווים שבקרוב נוכל לחזור לשיגרה מלאה ולהמשיך בתוכניות הרבות לפיתוח וחיזוק חיפה כבירת המטרופולין. "

צילום: עירית חיפה

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.