תנועת אומ״ץ פנתה לרמטכ״ל, אביב כוכבי, בבקשה להכפיף את פעילותם של יוצאי יחידות מסווגות לצנזורה לאחר שחרורם עקב זליגת מידע מסווג וסודי לידיים עוינות

יו״ר אומ״ץ פליצה פנחס פלד

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד, ועו״ד עמית עוז, מהצוות המשפטי באומ״ץ, פנו בשבוע שעבר לרמטכ״ל, אביב כוכבי, בהצעה לשינוי בתנאי קבלת מועמדים ליחידות המודיעין המסווגות, זאת עקב ריבוי מקרים בהם מידע מסווג עד סודי עבר לידיים עוינות על ידי יוצאי יחידות מודיעין מסווגות שלא מתוך כוונת זדון ועקב הנזק שנגרם לביטחון הלאומי כתוצאה מכך.

בתנועת אומ״ץ מציעים להחתים בחוזה את המיועדים לשרת ביחידות מסווגות טרם גיוסם לאותן יחידות, שהם מסכימים מראש להגיש לצנזורה כל עבודה או פעולה שיעשו למשך תקופה בת שלוש שנים לאחר שחרורם מהשירות הצבאי, לפי דרישת הצנזורה, כדלקמן:

·      הצנזור רשאי להטיל וטו על עיסוק מסוים או נושא מסוים בתקופה זאת.

·      במקרה של מחלוקת בין הצדדים תמונה ועדת ערר פנימית בה ישבו שופט , נציג הצבא ונציג המשוחרר.

·      החלטה של ועדת הערר תהיה סופית.

להשקפתה של תנועת אומ״ץ, הפגיעה הצפויה בחופש העיסוק של המשתחררים ובכבוד האדם וחירותו צפויה להיות מידתית, מוצדקת והולמת את התכלית של הגנה על בטחון המדינה לנוכח הנזק העלול להיגרם.
עוד מסבירים באומ״ץ כי יש בהחלט מקום לדון ולבדוק, באופן מעמיק במסגרת צה"ל ומערכת הביטחון, אפשרויות להגבלת הוצאתם והפצתם של חומרים מסווגים אל השוק האזרחי ע"י חיילים וקצינים בעת שחרורם מצה"ל וכניסתם לשוק העבודה האזרחי בארץ ובעולם תופעה שיש בה גם שלא במתכוון פגיעה בביטחון המדינה.

תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה. כמו כן פועלת תנועת אומ״ץ למען צדק חברתי ומשפטי.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.