שילוח בינלאומי – לעשות זאת נכון

שילוח בינלאומי
שילוח בינלאומי

ישראל מקיימת מסחר בינלאומי שהוא אחד ממישורי הפעולה החשובים ביותר שישנם היום. האפשרות שכל אחד דרך המחשב בבית יכול לרכוש מכל מקום בעולם הופכת את הגלובליזציה להרבה יותר פשוטה. אם בעבר יבוא ויצוא היה שייך לחברות גדולות ומבוססות כיום כל אחד יכול לייבא, וכל חברה יכולה לייצא את מוצריה ולשווק אותם בשווקים בכל העולם.

למרות האפשרות הקלה לקנות אונליין, יבוא ויצוא הם עדיין תהליכים מורכבים בהם מעורבים גורמים שונים. החל מרכישת המוצרים, אריזתם, שילוחם לנמל ועד רשויות המכס.  לכן, אם החלטתם לייבוא חשוב שתהיה חברה העומדת לצידכם ומבצעת עבורכם את שלבי היבוא או היצוא, שהיא חיונית להצלחה.

יבוא ויצוא – ספקים, אישורים, שילוח ומכס ומציאת שווקים

אם החלטתם להפוך ליבואנים או יצואנים של מוצר, חשוב לזכור שמדובר בתהליך ארוך הדורש מכם סבלנות רבה. החשוב ביותר הוא לעבוד עם חברה אמינה ומקצועית. שתעשה עבורכם את כל העבודה במקצועיות וכך תחסוך לכם זמן, כסף ותסכולים.

תהליך היבוא כולל בתוכו מספר שלבים:

איתור ספקים

איתור ספקים הוא שלב חשוב מאוד ביבוא ממספר סיבות. חשוב שיהיה ספק אמין ואיכותי ויחד עם זאת שיתאים לתקציב שלכם. הספק צריך לספק לכם נתונים על המוצר שאתם מייבאים במיוחד אם מדובר במוצרים הנדרשים לעמוד בתקנים מסוימים של המדינה.

אישורים ורישיונות

כל אדם שרוצה לייבא מוצרים צריך לקבל רישיון יבוא ממשרד התמ"ת. בנוסף, במידה ואתם מייבאים מוצריהנדרש לו אישור נוסף של המשרד הממשלתי האמון על אותו סוג מוצר, למשל, יבוא של מוצרי בריאות נדרש אישור של משרד הבריאות. יבוא רכבים דורש אישור משרד התחבורה וכיוצא בזה. מכאן שכל מוצר מיובא צריך לעבור בדיקה ולקבל אישור של מכון התקנים . יש לדאוג להדבקת תווית בעברית עם פרטי היצרן והיבוא על גבי המוצרים.


שילוח בינלאומי

 שילוח בינלאומי הוא שלב קריטי ולכן חשוב להשיג תנאי שילוח בינלאומי טובים ככל האפשר. השילוח כולל את כל הפעולות הנדרשות של אריזה המוצרים. סוג ההובלה:  הובלה ימית או אווירית עד הגעת המוצר אל המחסנים ועל כל הלוגיסטיקה הכרוכה בכך.

עמילות מכס

שחרור המוצר מהמכס הוא אחד השלבים שיכולים לעכב את הסחורה ולכן כל יבואן לאחר שחרור המכס נושם לרווחה. על מנת שהסחורה תשוחרר מן המכס מהר ככל האפשר וללא עיכובים, חשוב  לעבוד עם עמיל מכס מנוסה המכיר היטב את סיווג הסחורות ואת התהליך כולו.


שווקים לשיווק מוצר בחו"ל

תהליך היבוא מסתיים בשיווק המוצר המיובא לרשתות שיווק  או ללקוחות בארץ, זאת תלוי בעסק שלכם. ביצוא, המצב שונה מאחר שעל היצואן, לפני השילוח, למצוא את הלקוחות שירכשו את מוצריו בחו"ל. תהליך זה מורכב יותר ויש לבצע עבודה מקדימה במציאת רוכשים או שווקים בהם יש פוטנציאל טוב להצלחת המוצר ורק לאחר מכן לעסוק ביצוא המוצרים.

לסיכום, יבוא ויצוא הוא הליך מורכב הדורש לפעול בצורה מדויקת על מנת שאכן יצליח. נדרש השקעת משאבים לא מבוטלת ולכן יש לעשות זאת נכון. אנחנו באולפוריו נדאג שכל שרשרת היבוא או היצוא תתבצע על הצד הטוב ביותר והמשתלם ביותר עבורכם.

רוצים לפרוץ ולייצא את מוצרי החברה לחו"ל? לייבא לארץ מוצר ייחודי? אנו באולפוריו נעמוד לצידכם לאורך כל הדרך

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.