ציון 100 לעיריית חיפה במוכנות לחירום

ציון 100 לעיריית חיפה במוכנות לחירום
קרדיט צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

דוח ביקורת מוכנות לחרום של "רשות החירום הלאומית" (רח"ל) קובע: "רמת המוכנות של עיריית חיפה למצבי חירום אל מול תרחישי הייחוס היא טובה מאוד"

דו"ח סיכום ביקורת מוכנות לחירום, שנערך על-ידי "רשות החירום הלאומית", ושנשלח הבוקר (שלישי, 25.10) לראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, קובע, כי רמת המוכנות של עיריית חיפה למצבי חירום, אל מול תרחישי הייחוס (מלחמה, רעידות אדמה, חומרים מסוכנים ומגיפות), היא טובה מאוד וכי "עיריית חיפה מהווה מודל למוכנות רשות מקומית במדינת ישראל".

הביקורת, עליו מתבסס הדוח, נערכה בעיריית חיפה בחודש מרץ השנה בהובלת "רשות החירום הלאומית" על-ידי נציגי משרדי הממשלה בוועדת המל"ח המחוזית ונציגי פיקוד העורף ונועדה להעריך את רמת המוכנות של עיריית חיפה למצבי החירום השונים, בהתאם לתרחישי הייחוס השונים בתחום המשק האזרחי וההתגוננות האזרחית.

במהלך הביקורת נבחנו דרכי מוכנות העירייה לתרחישי ייחוס שונים ותוכנית המענה הרשותית במתארים שונים של מלחמה, רעידת אדמה ומגיפה. כמו כן נבדקה מידת בקיאותם של בעלי התפקידים בנהלי החירום, נבדק מלאי הציוד לחירום – מיגון אישי וציוד ייעודי, אופן ומהירות המעבר משגרה לחירום, הזעקת העובדים, פתיחת מרכז הפעלה ונהלי המכלולים. בנוסף, נבחנו דרכי יישום הלקחים מהכשרות, תרגילים, אימונים וביקורות, שערכה העירייה כחלק מהיערכותה.

בסיכום הממצאים שעלו מהביקורת, מציין הדוח, כי רמת המוכנות לחירום של עיריית חיפה למצבי חירום אל מול תרחישי הייחוס (מלחמה, רעא"ד, חומ"ס ופנדמיה היא טובה מאוד וכי עיריית חיפה מהווה מודל למוכנות רשות מקומית במדינת ישראל.

בסיכום הממצאים שעלו מהביקורת, מציין הדוח, כאמור, כי רמת המוכנות לחירום של עיריית חיפה למצבי חירום אל מול תרחישי הייחוס (מלחמה, רעא"ד, חומ"ס ופנדמיה היא טובה מאוד וכי עיריית חיפה מהווה מודל למוכנות רשות מקומית במדינת ישראל.

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: "נושא ההיערכות לחירום הינו אחד הנושאים הנמצאים כל העת על סדר יומה של עיריית חיפה ושלי באופן אישי, מתוך ידיעה והבנה, כי היערכות נכונה לתרחישי חירום שונים, עשויה להציל חיי אדם. ברצוני להודות לראש מינהל התפעול ולמנהל אגף הביטחון בעיריית חיפה, האמונים על נושא החירום, על פעילותם המתמדת והבלתי מתפשרת בנושא, אשר הביאה לתוצאות המצוינות, כפי שמופיעות בדוח שפורסם".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.