נפצעתם בעבודה? הנה 5 המלצות מעורך דין מומחה לתאונות עבודה

נפצעתם בעבודה? הנה 5 המלצות מעורך דין מומחה לתאונות עבודה

בין אם אתם עובדים במשרד או באתר בנייה, מחובתו של המעסיק שלכם לוודא שאתם בטוחים בזמן העבודה. למרבה הצער, מקומות עבודה רבים אינם מצייתים לחוקים העדכניים ביותר בתחום הבריאות והבטיחות, מה שעלול לסכן אתכם. עם זאת, תאונות עלולות לקרות גם כשמצייתים לחוקים.

אם עברתם תאונה בעבודה, בדרך אליה או ממנה, דעו שזה יכול להשפיע על חייכם האישיים ועל היכולת שלכם לבצע את עבודתם כראוי. להלן 5 הצעדים שעליכם לעשות מיד לאחר שעברתם תאונה, עוד לפני שתפנו לעורך דין מומחה לתאונות עבודה.

מהי תאונת עבודה?

תאונות עבודה שכיחות יותר ממה שאתם עשויים לחשוב, וההשפעה שלהן על חייכם יכולה להיות הרסנית. על פי חוק, תאונת עבודה היא כל תאונה שמתרחשת במקום העבודה, בדרך לעבודה וממנה, וכן בעת מילוי התפקיד, גם כשאינו מתבצע במקום העבודה.

סוגי פציעות עבודה

לא כל תאונות העבודה מובילות לפציעות חמורות, אך כל תקרית יכולה להוביל לבעיות גופניות או נפשיות מתמשכות. בהתאם לסביבה שלכם ישנם סוגים רבים של פציעות שיכולות לנבוע מתאונות. להלן העיקריות שבהן:

  • מעידה או נפילה
  • התחשמלות
  • התנגשות במקום העבודה
  • פציעת מאמץ חוזרת ומיקרוטראומה
  • פגיה ממכונות
  • פציעות גב ומפרקים

מה עושים כשמתרחשת תאונת עבודה?

  1. פנו לעזרה רפואית – הצעד החשוב ביותר לאחר תאונה הוא לוודא שאתם פונים לעזרה רפואית. בהתאם לחומרת הפציעה, ייתכן שיהיה עליכם לבקר את רופא המשפחה או להגיע לבית החולים
    1. דווחו על התאונה למנהל ולעמיתים – על הממונים עליכם במקום העבודה להגיש טפסים רלוונטיים למוסד לביטוח לאומי. מסיבה זו, דיווח על תאונת עבודה למנהל הישיר שלכם הנו חיוני, ועדיף לעשות זאת בהקדם. כדי לאושש את הסיפור וכדי למנוע תאונות עתידיות, כדאי לשתף עמיתים במקרה ובפרטיו.
    1. איסוף ראיות – איסוף ראיות הוא חיוני כשמדובר בהגשת תביעת תאונת עבודה. צילום תמונות וסרטונים של הפציעות ושל אתר התאונה יעזור לתמוך בתביעה בהמשך הדרך. אתה יכולים גם לגבות עדויות מהנוכחים במקום בעת התרחשות התאונה. אם אינכם יכולים לחזור למקום העבודה זמן קצר לאחר הפציעה, בקשו מעמית לנהל תיעוד של כל מה שהמעסיק שלכם עושה בנוגע לתאונה שלכם. זה הכרחי מכיוון שמעסיקים מסוימים ינסו לכסות תאונות עבודה, ולכן, אם המעסיק שלכם מבצע שינויים כלשהם במקום העבודה או במדיניות, מומלץ לשמור את התיעוד שלהם.
    1. תעדו את הפגיעות שנגרמו לכם – לאחר התאונה, ייתכן שתזדקקו לטיפול או תמיכה נוספת. שמרו תיעוד מלא של כל פרט של הפציעה שלכם, כולל תסמינים, טיפול רפואי, בדיקות, אבחונים, תרופות ובעיות מתמשכות, כדי לעזור לתביעת הפיצויים שלכם.
    1. החליטו האם להגיש תלונה – אם התאונה שלכם קרתה עקב הפרת בריאות ובטיחות במקום העבודה, זה צריך להיפתר בהקדם האפשרי. אם תגישו תלונה נגד המעסיק/ מקום העבודה, זה עשוי לעזור במניעת תאונות בעתיד. אם המעסיק שלכם לא שש לבצע את השינויים הדרושים, שקלו להגיש נגדו תלונה.

הזכויות שלכם לאחר תאונת עבודה

פציעה במקום העבודה יכולה להיות דבר די מלחיץ, וזו הסיבה שאתם צריכים לשוחח עם איש מקצוע גם בנוגע לזכויותיכם:

  • הזכות לקבל טיפול מתאים
  • הזכות לחופש כדי להחלים
  • הזכות לדמי מחלה כחוק
  • הזכות לתבוע פיצויים, הזכות לקחת על עצמכם תפקידים קלים יותר (בהתאם ליכולות וכושר העבודה שלכם)
  • הזכות לחופשה לצורך קבלת טיפול רפואי או מעקב רפואי.

אל תהססו לפנות לעזרת עורך דין מומחה לתאונות עבודה

כשמדובר בתאונת עבודה, המצב עלול להיות מעט רגיש. לא רק שתיאלצו להתמודד עם פציעה, שיקום והסתגלות, ולעיתים עם אובדן כושר, היעדרות ממקום העבודה ואילוצים שונים בשל הפגיעה עלולים לגרור אתכם למצב מורכב ולא פשוט מול המעסיק והעמיתים במקום העבודה.

בשל כך כדאי לפנות לעזרתו של עורך דין מומחה לתאונות עבודה, להמשך קריאה לחצו כאן. לא רק שהוא יעניק לכם את השקט שנחוץ לכם להחלמה ולשיקום, הוא ידע כיצד לנהל את התביעה ולנתב את צעדיכם תוך שמירה על דיסקרטיות ויחסים טובים מול המעסיק.

עורך דין מומחה לתאונות עבודה ידע להנחות אתכם כיצד לפעול, מה לעשות, מה להגיד ולא להגיד, וכן ילווה אתכם בכל תהליך התביעה, כולל בשלב איסוף הראיות, הגשת התביעה לביטוח לאומי, ייצוגכם בוועדות הרפואיות ואף הגשת ערעור, אם יהיה בכך צורך.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.